مجله ترموزا

اهمیت جکوزی خانگی برای پوست

اهمیت جکوزی خانگی برای پوست

اهمیت جکوزی خانگی برای پوست

در این روزها خیلی از افراد از جکوزی خانگی برای زیبایی بیشتر سرویس حمام خود استفاده می‌کنند. وان جکوزی علاوه‌بر زیبایی و نمای خاصی که برای حمام ایجاد می‌کند، فواید و مزایای زیادی برای بدن و به‌خصوص پوست شما خواهد داشت.

امروز، تحقیقات زیادی تاثیر مثبت استفاده از وان جکوزی را در بهبود سلامت پوست تایید کرده است. به همین دلیل، خیلی‌ها به‌جای استفاده از جکوزی‌ها عمومی، به انواع خانگی آن روی آورده‌اند. با این کار، می‌توان در زمان دلخواه از مزایای چنین محصولی استفاده کرد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر فواید و مزایای استفاده از جکوزی‌های داخل خانه برای پوست و سایر ارگان‌ها بدن را بررسی کنیم. علاوه‌بر این، نکات زیادی حین استفاده از این نوع وان را بررسی کرده‌ایم تا راحت‌تر بتوانید از امکانات آن استفاده کنید.

چرا از جکوزی خانگی استفاده کنیم؟

فارغ از مزایای بی‌شماری که استفاده از وان جکوزی‌های خانگی برای بدن به‌همراه دارد، یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید به فکر تهیه چنین محصولاتی برای خانه خود باشید، بحث بهداشت است. مطمئنا در جکوزی‌های عمومی بهداشت ضعیف‌تری وجود داشته و به همین دلیل، خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

همچنین، استفاده از جکوزی‎های عمومی نیاز به هزینه نسبتا زیادی دارد. به‌طوری که برای هر بار استفاده از امکانات آن مبلغی را پرداخت کرده و اگر میزان مراجعات شما زیاد باشد، باید هزینه زیادی در هر ماه برای آن در نظر بگیرید.

این در حالی است که اگر یک وان جکوزی برای خانه خود تهیه کنید، صرفا یک‌بار مبلغ آن را پرداخت کرده و در طولانی‌مدت، در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد. علاوه‌بر این، دیگر نیازی به مراجعه به استخرهای عمومی نخواهد بود و در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود.

جکوزی خانگی برای پوست چه فوایدی به‌همراه دارد؟

همه ما می‌دانیم، دوش آب گرم یکی از بهترین‌ راهکارها برای کاهش خستگی و همچنین بهبود سلامت پوست بدن است. امروز، با عرضه جکوزی‎های خانگی این امکان فراهم شده تا با روش بهتری از این فرصت استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این تجهیزات برای بدن انسان بسیار مفید است. در ادامه مزایای جکوزی برای پوست را بررسی کرده‌ایم.

بهبود سلامت پوست با افزایش گردش خون

گرما یکی از عواملی است که سبب گشادشدن رگ‌های بدن می‌شود. به‌ همین دلیل، خیلی از اوقات برای تسکین دردهای عضلانی از گرمادرمانی استفاده می‌کنند. انبساط رگ‌های خونی بدن، می‌تواند گردش خون بیشتر به همه ارگان‌ها و به‌خصوص پوست را در پی داشته باشد.

زمانی که گردش خون به ناحیه پوست افزایش پیدا کند، سلول‌های این ناحیه مواد غذایی و اکسیژن بیشتری دریافت کرده و همین موضوع می‌تواند در ارتقای سلامت پوست موثر باشد. علاوه‌بر این، کربن‌دی‌اکسید و مواد دفعی سلول‌ها از این ناحیه دور خواهد شد.

توجه داشته باشید، درصورتی‌که جریان خون کافی به سلول‌های پوستی شما نرسد، پیری زودرس به‌سراغ شما خواهد آمد. در واقع در‌صورتی‌که جریان خون کافی به ناحیه پوست برسد، آنتی‌اکسیدان‌ها نیز بیشتر به این ناحیه رسیده و از این مشکل جلوگیری خواهد کرد.

جکوزی‌ خانگی با فراهم‌کردن این امکان برای تمام افراد خانواده، می‌تواند در بهبود سلامت پوست بسیار موثر باشد. با توجه به فشار آب گرمی که در این نوع وان وجود دارد، سلامت پوست تقویت خواهد شد. البته باید به این موضوع توجه کنید که حین استفاده از جکوزی، برخی نکات را در نظر بگیرید.

 

پاکسازی پوست با استفاده از جکوزی خانگی

یکی دیگر از کارهایی که باید برای حفظ سلامت پوست انجام دهید، پاکسازی این ارگان است. دقت داشته باشید، با لایه‌برداری پوست، می‌توانید نرمی و لطافت را برای این ارگان به‌ارمغان آورید. با این کار، سلول‌های مرده از بین رفته و فرصت بهتری برای رسیدن هوای تازه به لایه بعدی فراهم می‌شود.

یکی از دلایلی که جوش و آکنه روی پوست بدن ایجاد می‌شود، تجمع سلول‎‌های مرده و بسته‌شدن منافذ هوایی این ارگان است. به همین دلیل، با لایه‌برداری پوست، می‌توانید به‌راحتی از این‌گونه مشکلات جلوگیری کرده و حتی آن را درمان کنید.

پاکسازی پوست با استفاده از جکوزی خانگی

پاکسازی پوست با استفاده از جکوزی خانگی

یکی از راه‌هایی که می‌توان به کمک آن به پاکسازی پوست کمک کرد، استفاده از آب گرم است. شما می‌توانید برای لایه‌برداری پوست، در کنار دوش ‌آب گرم، از وان جکوزی برای این کار استفاده کرده و تاثیر آن در انجام این کار را مشاهده کنید.

علاوه‌بر این، استراحت در جگوزی‌های آب گرم این امکان را فراهم می‌کند تا منافذ پوست نسبت به حالت عادی کمی بزرگ‌تر شده و آلودگی‌هایی که سبب بسته‌شدن آن‌ها شده را حذف کند. همچنین، با بزرگ‌شدن منافذ پوست امکان رسیدن اکسیژن تازه فراهم می‌شود.

همچنین، گرمای جکوزی می‌تواند با بزرگ‌کردن منافذ پوست، کار شما در لایه‌برداری پوست را راحت‌تر کند. در واقع زمانی که منافذ پوست متسع می‌شود، به‌راحتی می‌توان با استفاده از پارچه، آلودگی‌های سطح آن را از بین برد.

تاثیر جکوزی خانگی در کاهش استرس و کمک به سلامت پوست

استرس یک عامل مخرب در سلامت بدن و پوست انسان است. در واقع یکی از مهم‌ترین عللی که سبب پیری زودرس پوست می‌شود، استرس و اضطراب زیاد است. اضطراب با تاثیر روی سطح هورمون‌های مختلف بدن، سبب مشکلاتی می‌شود.

یکی از هورمون‌هایی که در پی استرس زیاد ترشح می‌شود، کورتیزول است. این هورمون خود تاثیر زیادی بر ترشحات بدن داشته و سبب افزایش سطح چربی پوست خواهد شد. افزایش چربی در سطح پوست خود می‌تواند یکی از دلایل تشکیل جوش باشد.

تاثیر جکوزی خانگی در کاهش استرس

تاثیر جکوزی خانگی در کاهش استرس

در واقع زمانی که چربی در سطح پوست تجمع پیدا کند، منافذ آن بسته شده و سبب تشکیل آکنه خواهد شد. با توجه به مشغله‌های زیادی که در زندگی روزمره هر فردی وجود دارد، دوری از اضطراب یک امر بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل، باید به‌دنبال راه‌هایی برای کاهش استرس و اضطراب باشید.

یکی از راه‌هایی که می‌توان برای کاهش استرس خود استفاده کنید، گرمادرمانی است. جکوزی‌ خانگی با فراهم‌کردن امکانات لازم برای گرمادرمانی، می‌تواند بهترین گزینه برای کاهش استرس باشد. علاوه‌بر گرما، فشاری که توسط جت‌های وان جکوزی به بدن اعمال می‌شود، در این امر موثر است.

ذکر این نکته نیز لازم است که استرس زیاد در طول روز، می‌تواند سبب ایجاد چروک روی پوست صورت و هر ناحیه دیگر شود. همچنین، رزاسه و اگزما از دیگر بیماری‌های پوستی است که احتمال ابتلا به آن‌ها با استرس افزایش پیدا می‌کند.

رطوبت‌رسانی با جکوزی خانگی

یکی دیگر از فوایدی که جکوزی خانگی برای پوست به‌همراه دارد، تامین رطوبت این ارگان است. توجه داشته باشید، خشکی پوست یکی دیگر از عواملی بوده که در بروز مشکلات و بیماری‌های مرتبط به ان نقش زیادی خواهد داشت.

به همین دلیل، باید با استفاده از راهکارهای موثر، رطوبت لازم برای پوست را تامین کنید. یکی از بهترین راه‌ها، استفاده از جکوزی‌های خانگی بوده و می‌تواند به‌خوبی رطوبت کافی برای این ارگان را تامین کند. البته گاهی اوقات ممکن است در اثر استفاده اشتباه افراد، با خشکی پوست همراه باشد.

به همین دلیل، قبل از استفاده از جکوزی‌های خانگی، حتما باید نکاتی را بدانید تا دچار مشکل نشوید. به‌عنوان مثال، درصورتی‌که شما بیش‌ از اندازه از این امکانات استفاده کنید، به‌جای اینکه رطوبت کافی برای پوست تامین شود، سبب خشکی این ناحیه خواهد شد.

استفاده غیراصولی از جکوزی خانگی چه مشکلاتی به‌همراه دارد؟

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، استفاده از جکوزی خانگی فواید و مزایای زیادی برای پوست انسان به‌همراه دارد؛ اما درصورتی‌که اصول استفاده از چنین تجهیزاتی را ندانید، این احتمال وجود دارد که به‌جای بهبود سلامت پوست، سبب آسیب به آن شوید. در ادامه برخی از این مشکلات را بررسی کرده‌ایم:

  • یکی از مشکلاتی که در اثر استفاده بیش از اندازه از جکوزی‌های خانگی به‎وجود می‌آید، خشکی پوست است. در واقع زمانی که به‌مدت طولانی در معرض آب گرم قرار بگیرید، چنین مشکلاتی بروز پیدا خواهد کرد.
  • درصورتی‌که به مشکلات و بیماری پوستی دچار هستید، حتما باید قبل از خرید چنین وان‌هایی، با پزشک خود مشورت کنید؛ چراکه استفاده از جکوزی برای بیماران پوستی ممکن است گزینه مناسبی نباشد. استفاده از چنین تجهیزاتی ممکن است سبب تحریک بیشتر این ارگان شود.
  • برخی از افراد بعد از استفاده از جکوزی‌ خانگی، آشنایی کافی با نکات مراقبتی را ندارند. به‌ همین دلیل، ممکن است در اثر کشیدن محکم حوله، خشکی و قرمزی بیشتری در پوست بروز پیدا کرده و سبب مشکلاتی برای فرد شود.
  • جکوزی‌های خانگی نیاز به مراقبت داشته و باید بعد از هر بار استفاده، آب درون آن را تعویض یا ضدعفونی کنید. درصورتی‌که این کار را انجام ندهید، به‌جای بهبود سلامتی پوست، احتمال آسیب به آن افزایش پیدا خواهد کرد.
استفاده غیراصولی از جکوزی خانگی

استفاده غیراصولی از جکوزی خانگی

نکات مهم حین استفاده از جکوزی خانگی برای سلامت پوست

برای اینکه بتوانید از فواید جکوزی خانگی بهره‌مند شوید، باید یک‌سری نکات حین استفاده از این تجهیزات را بدانید. همچنین، با دانستن این نکات می‌توانید از بروز مشکلاتی که پیش‌تر آن‌ها را بررسی کردیم، جلوگیری کنید.

دوش‌گرفتن بعد از استفاده از جکوزی خانگی

توجه داشته باشید، معمولا برای ضدعفونی‌کردن آب جکوزی از ترکیبات مثل کلر استفاده می‌شود. اما نکته مهم درمورد این ترکیبات این است که درصورت باقی‌ماندن آن‌ها روی پوست شما، مشکلاتی مثل خشکی پوست را در پی خواهد داشت.

به‌ همین دلیل، یکی از کارهایی که بعد از استفاده از جکوزی بسیار ضروری خواهد بود، شستن این ترکیبات از روی پوست است. در واقع شما باید بعد از استفاده از جکوزی، دوش بگیرید تا این ترکیبات هرچه سریع‌تر از روی پوست پاک شود.

خودداری از محکم‌کشیدن حوله روی پست بعد از جکوزی خانگی

تقریبا اکثر افراد بعد از حمام و استفاده از جکوزی تمایل دارند بدن خود را خشک کنند. اما نباید این کار را با محکم‌کشیدن حوله روی پوست انجام دهید. درست است که استفاده از جکوزی و آب گرم سبب بازشدن منافذ و کمک به سلامت پوست می‌شود، اما آسیب‌پذیری آن را هم افزایش خواهد داد.

در واقع زمانی که حوله را خیلی محکم روی پوست خود بکشید، بعد از مدت کوتاهی دچار خشکی و بروز التهاب در این ارگان خواهد شد. به همین دلیل، بهتر است بعد از استفاده از جکوزی، پوست خود را با ملایمت خشک کنید.

استفاده از مرطوب‌کننده بعد از جکوزی خانگی

همان‌طور که پیش‎تر هم اشاره شد، استفاده از جکوزی ممکن است با خشکی پوست همراه باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توان از آن برای مرطوب‌ نگه‌داشتن سطح پوست استفاده کرد، کرم‌های مرطوب‌کننده‌ است. این کرم‌ها می‌تواند به‌خوبی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

یکی از بهترین زمان‌هایی که توصیه شده از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید، بلافاصله بعد از حمام و دوش‌گرفتن است. توجه داشته باشید، در این زمان هنوز رطوبت کافی روی سطح پوست وجود داشته و استفاده از کرم‌های آب‌رسان، به‌راحتی می‌تواند این رطوبت را روی پوست حفظ کند.

نکات مهم حین استفاده از جکوزی خانگی برای سلامت پوست

نکات مهم حین استفاده از جکوزی خانگی برای سلامت پوست

محدودکردن زمان گذراندن در جکوزی خانگی

استفاده بیش از اندازه از هرچیزی می‌تواند مشکلاتی برای شما به‌وجود آورد. گذراندن زمان زیاد در جکوزی نیز می‌تواند سبب آسیب به پوست شده و مشکلاتی به‌وجود آورد. به همین دلیل، باید زمان استفاده از چنین تجهیزاتی را به‌خوبی مدیریت کنید.

معمولا توصیه شده بیش از 20 دقیقه در جکوزی باقی نمانید. البته اگر می‌خواهید زمان بیشتری از این‌گونه تجهیزات استفاده کنید، بهتر است هر 15 دقیقه از آب بیرون آمده و کمی استراحت کنید. زمانی که بدن شما خنک شد، می‌توانید دوباره از به داخل جکوزی برگردید.

همچنین باید درجه جکوزی را طوری تنظیم کنید که برای پوست آسیب‌رسان نباشد. معمولا دمای آن را روی 38 درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌کنند، اما درصورتی‌که بخواهید زمان بیشتری از این نوع وان بهره بگیرید، بهتر است دمای آن را کمی کم‌تر کنید.

استفاده از جکوزی خانگی برای کودکان ممنوع

یکی از نکات بسیار مهم درباره استفاده از جکوزی خانگی، ممنوع بودن استفاده از آن برای کودکان است. پوست کودکان بسیار حساس بوده و معمولا نمی‌تواند به‌خوبی بدن بزرگسالان دمای خود را تنظیم کند؛ به همین دلیل، توصیه اکید شده ‎برای کودک از آب خیلی گرم استفاده نکنید.

بررسی مداوم آب و تجهیزات جکوزی خانگی

یکی دیگر از نکاتی که حین استفاده از جکوزی باید به آن توجه کنید، بررسی مداوم و منظم آب و تجهیزات آن است. درصورتی‌که آب جکوزی نیاز به تعویض یا ضدعفونی داشته باشد، باید حتما در اسرع وقت برای انجام این کار اقدام کنید تا مشکلی برای سلامت پوست ایجاد نشود.

جمع‌بندی

یکی از بهترین تجهیزاتی که می‌توان برای بهبود سلامت پوست از آن کمک گرفت، جکوزی خانگی است. این نوع وان می‌تواند مزایای زیادی برای پوست داشته باشد. به‌عنوان مثال، با افزایش گردش خون این ارگان، منافذ بزرگ‌تر شده و اکسیژن‌رسانی بهتر انجام خواهد شد.

البته باید حین استفاده از چنین تجهیزات به این موضوع توجه کنید که حتما نکات بعد از آن را به‌خوبی رعایت کنید. به هیچ‌عنوان از جکوزی بیش‌ از 20 دقیقه استفاده نکنید و حتما آب آن را بعد از استفاده به‌خوبی ضدعفونی کنید.

اینستاگرام ترموزا

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *