مجله ترموزا

نحوه تمیز کردن وان حمام و جکوزی خانگی

نحوه تمیز کردن وان حمام و جکوزی خانگی

نحوه تمیز کردن وان حمام و جکوزی خانگی

هواره نظافت و نحوه تمیز کردن وان حمام و جکوزی خانگی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های نظافت محیط و تاسیسات حمام به شمار می‌رود. موضوع بسیار مهم اینجاست که تنها تمیز کردن وان حمام و جکوزی مهم بوده و اغلب نیاز به جرم گیری دقیق وان حمام و لوازم دیگر داریم. حمام یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است چراکه اعضای خانواده، بدون هیچ‌گونه محافظ پوستی در آن حضور دارند. عدم رعایت موارد بهداشتی و نظافت افراد را در معرض انواع آلودگی‌های پوستی و سایر آلودگی‌ها قرار می‌دهد. بنابراین جرم‌ گیری و ضدعفونی کردن وان حمام بسیار مهم و حیاتی است. در این راهنما تصمیم داریم مهم‌ترین نکات و بهترین روش‌ها برای تمیز کردن و جرم‌گیری وان حمام و جکوزی را باهم مرور کنیم.

حمام محلی است برای جدا کردن انواع آلودگی‌ها از سطح بدن. همین مسئله باعث می‌شود محیط حمام در بیشتر مواقع سرشار از آلودگی‌ها باشد. بعضی از این آلودگی‌ها به راحتی با چشم قابل مشاهده هستند. این بخش از آلودگی‌ها معمولا خیلی سریع پاک می‌شوند چراکه وجود آن‌ها بسیار ناخوشایند است.

آلودگی‌ها با چشم انسان قابل مشاهده نیستند. این آلودگی‌های میکروبی و ویروسی بدلیل عدم دید انسان، مدت بیشتری در محیط حمام وان حمام و جکوزی آن باقی می‌مانند. این آلودگی‌ها مشکلات بسیار زیادی برای اعضای خانواده و کسانی که از وان استفاده می‌کنند ایجاد خواهند کرد. به همین دلیل است که جرم‌ گیری و ضدعفونی کردن وان حمام دارای اهمیت است.

تمیز کردن وان حمام و جکوزی خانگی

مراحل جرم گیری و تمیز کردن وان حمام

مرحله اول: در ابتدا با استفاده از یک سطل تمیز بزرگ آب و یا شیر آب داخل وان حمام و یا جکوزی را بشویید. سپس قسمت دریچه تخلیه وان حمام را بررسی کنید و در صورت وجود مو و یا هرگونه شی دیگری که باعث مسدود شدن مسیر آب می‌شود را برداشته و دور بریزید.
مرحله دوم: از محلول‌های طبیعی استفاده کنید، سرکه یا جوش شیرین پیشنهاد میشود که محلول موثری می باشد. به این صورت که پس از شستن با آب خالی کمی جوش شیرین یا سرکه روی وان قرار دهید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر می‌کنید. سعی کنید در گوشه‌های وان یا قسمت‌هایی که کمتر دیده می‌شود، از محلول شستشویی که انتخاب کرده‌اید استفاده کنید.

READ  راهنمای خرید جکوزی و وان جکوزی، بررسی قیمت و انواع برند در ایران

مراحل جرم گیری و تمیز کردن وان حمام

مرحله سوم: در این بخش پس از چند دقیقه با فرچه  شستشو سطوح حمام یا اسفنج نرمی که دارید، شروع به تمیز کردن لبه‌ها و بدنه داخلی و بیرون وان و جکوزی کنید. برای نظافت جت‌های جکوزی با دست و اسفنج نمی‌توان آن را تمیز کرد، از مسواک یا فرچه نرم استفاده کنید و گوشه و کناره‌های آن را شستشو دهید.
مرحله چهارم: جنس بدنه محصولات وان و جکوزی ترموزا این مزیت را دارد که با هر نوع شوینده قوی امکان شستشوی بدنه بدون نگرانی از تغییر رنگ میسر باشد. اما حتما این نکته را در نظر بگیرید که شوینده قوی نباید به جت‌ها، دستگیره، زیرآب (چاهک تخلیه) و شیرآلات برخورد کند زیرا آبکاری کروم روی آن‌ها از بین خواهد رفت.
مرحله پنجم: پس از تمیز کردن وان حمام و جکوزی آن را با آب داغ یا گرم آبکشی نمایید. تمیز کردن درپوش وان نیز باید با یک اسفنج آن را شستشو دهید. پس از آبکشی کامل وان با یک دستمال و یا حوله آن را تمیز و خشک کنید تا لکه‌ ایجاد نشود.

نکات طلایی برای تمیز کردن حمام

چنانچه میخواهید وان حمام شما بعد از تمیزکاری و جرم گیری با سرکه و مواد دیگر بوی بهتری بگیرد، مقداری روغن معطر تهیه کنید. این روغن را می‌توانید از فروشگاه لوازم حمام تهیه کنید. این روغن را روی حباب چراغ بمالید. بعد از اینکه چراغ را روشن کنید، حرارت روشنایی باعث بخار شدن این روغن و خوشبو شدن حمام شما خواهد شد.

مطمئن شوید که تمام کنترل‌های هوا بسته هستند، مگر اینکه در دستورالعمل استفاده از دستگاه پیشنهاد چیز دیگری نوشته شده باشد. وان را پر کنید. تمام جت ها باید با پنج یا شش سانتیمتر آب پوشانده شوند.

READ  فوائد شگفت انگیز وان جکوزی برای ورزشکاران

گوشه‌ها و درزهای دیوارها را هم نباید فراموش کرد. این بخش‌ها معمولا دیده نمی‌شوند اما آلودگی‌های زیادی در آن‌ها جمع می‌شود. هر بار عبور آب از داخل این درزها، آلودگی را به سطح حمام باز می‌گرداند. بهترین وسیله برای تمیز کردن این بخش‌ها، مسواک‌ است. از یک مسواک کهنه که نمی‌خواهید از آن استفاده کنید کمک بگیرید.

قسمتی که در جکوزی وجود دارد و باید تمیز شوند، جت‌های آن است. در صورتی که مدت طولانی جت‌های جکوزی را تمیز نکنید، به زودی آنها گرفته می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. برای این منظور ابتدا جکوزی را از آب پر کنید تا حدود 5 سانتی متر بالاتر از جت‌ها بیاید.

در آب پودر ماشین ظرفشویی یا مواد شوینده ملایم اضافه کنید و به خوبی آنها را ترکیب نمایید. بعد از آن، جت‌های جکوزی را به مدت 15 دقیقه روشن کنید. بعد از گذشت این زمان، جت‌ها را خاموش کنید، آب آن را تخلیه نمایید دوباره جکوزی را با آب سرد پر کنید و جت‌ها را دوباره به مدت 15 دقیقه روشن کنید. حالا جکوزی را تخلیه نمایید. اکنون جت‌های جکوزی شما تمیز شده اند.

ضدعفونی کردن جکوزی

ضدعفونی کردن جکوزی

تمیز کردن عمیق وان جکوزی یا جکوزی هر چند وقت یکبار برای ضدعفونی کردن سطوح عالی است، اما مهم است که به طور منظم از تعمیر و نگهداری عمومی پیروی کنید. تمیز کردن هفتگی با یک اسفنج و محلول سرکه سفید روی پوسته و جت های وان آب گرم از تجمع زباله جلوگیری می کند.
افزودن کلر به آب همچنین به از بین بردن هرگونه میکروب و باکتری کمک می کند، به خاطر داشته باشید قطعاتی را که نمی بینید، مانند فیلتر تمیز کنید تا اطمینان حاصل کنید که تجربه آرامش شما تا حد ممکن بهداشتی است.
همچنین می توان برای پاکیزگی ماهانه نیز اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش است. سپس فیلتر را بردارید و آن را بشویید تا ذرات کثیفی و زباله های بزرگ پاک شود. سپس، اجازه دهید فیلتر جکوزی در محلول تمیزکننده فیلتر خیس بخورد. اجازه دهید فیلتر به مدت ۲۰ دقیقه خیس بخورد تا مواد شیمیایی کثیف رسوب کرده در لایه فیلتر را از بین ببرند. در نهایت، کاملاً بشویید و دوباره وان را پر کنید.

READ  درباره جکوزی لاکچری مدل 175 بیشتر بدانیم

 

شستشو وان حمام

سخن پایانی

در این نوشته در رابطه با تمیز کردن وان جکوزی و ضد عفونی کردن آن مطالبی ارائه شد که می توان با استناد به آن، مبادرت به تمیز کردن و نظافت جکوزی نمود. اما در فروشگاه اینترنتی ترموزا نیز می توانید انواع تجهیزات وان جکوزی را نیز مشاهده کنید.

برای از بین بردن لکه‌ها و زنگ‌زدگی وان حمام و جکوزی از جوش شیرین استفاده می‌شود. برای از بین بردن میکروب‌ها و لکه‌ها سرکه کاربرد دارد. لیموترش نیز به خاطر خاصیت اسیدی ملایم که دارد، برای از بین بردن لکه‌ها موثر است و با آن می‌توان کاشی و سطوح وان حمام و جکوزی را برق انداخت. می‌توانید از مایع ظرفشویی و یا صابون برای تمیز کردن وان خود استفاده کنید و اگر میزان آلودگی کم است، نیازی به استفاده از شوینده‌های شیمیایی قوی ندارید.

خرید وان حمام ، فروش جكوزی، كابین سونا، پنل دوش، زیردوشی، دوردوشی و پارتیشن ،وان جکوزی در ایران

جهت ارتباط بیشتر، ما را در اینستاگرام دنبال کنید

instagram termoza

سایر محصولات:

وان حمام  | وان جکوزی  | زیردوشی | پانل دوش | دوردوشی
امکانات جکوزی | بهترین برند وان جکوزی | بهترین جکوزی در تهران | جکوزی تک نفره | خرید جکوزی مدرن | راهنمای خرید وان جکوزی | فروش جکوزی توکار  فروش جکوزی  | فروش وان و جکوزی | قیمت جکوزی خانگی | قیمت وان جکوزی | کاتالوگ وان جکوزی  | جکوزی دو نفره

 

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “نحوه تمیز کردن وان حمام و جکوزی خانگی

  1. ناشناس گفت:

    با لیمو و جوش شیرین مشکلی پیش نمیاد واسش؟

    1. termoza Support گفت:

      خیر نباید با لیمو و چوش شیرین ورق اکریلیک را شست

  2. zoritoler imol گفت:

    Hey very cool website!! Man .. Beautiful .. Amazing .. I’ll bookmark your site and take the feeds also…I am happy to find numerous useful information here in the post, we need develop more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *