مجله ترموزا

فواید دوش آب سرد برای بدن

فواید دوش آب سرد برای بدن

فواید دوش آب سرد برای بدن

فواید دوش آب سرد برای بدن بی‌شمار است؛ از چربی‌سوزی گرفته تا بهبود در افسردگی، کمک به سلامت پوست و افزایش عملکرد قسمت‌های مختلف بدن. بنابراین جایگزین کردن دوش آب سرد به‌جای دوش آب گر‌م، می‌تواند مزایا و فواید شگفت‌انگیزی برای بدن شما داشته باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با فواید دوش آب سرد برای سلامت جسم و روح آشنا کنیم.

افزایش انرژی

قطعا همه ما میدانیم که دوش سرد در بهبود علائم افسردگی موثر بوده است. در حقیقت هنگام برخورد قطرات آب سرد با پوست شما، ایمپالس‌های عصبی به مغز فرستاده می‌شود که سبب افزایش انرژی می‌گردد. همچنین دوش سرد می‌تواند سبب افزایش هورمون اندورفین در بدن شود که باعث ایجاد شادی و حس نشاط می‌گردد.

برای داشتن یک تجربه متفاوت این بار که از خواب بیدار شدید، به جای دوش گرفتن با آب گرم، دوش را امتحان کنید و تاثیر آن را در هوشیاری و شادی خود را بسنجید. چنانچه سه بار در هفته به مدت ۵ دقیقه زیر دوش آب سرد بایستید، می‌توانید از بروز افسردگی جلوگیری کنید.

 

دوش آب سرد برای بدن

افزایش بهره‌وری روزانه

حمام انرژی خاصی در بدن ایجاد می کند، دوش آب سرد در صبح‌ و احساس سرمای آب روی بدن در زیر دوش، شاید بیش از اینکه تسکین‌دهنده باشد، ترسناک به‌نظر برسد. بااین‌حال، تنفس عمیق، در پاسخ به شوک وارد شده به بدن و برای کمک به گرم نگه‌داشتن بدن، باعث می‌شود که دریافت اکسیژن کلی بدن، افزایش پیدا کند. به این ترتیب، ضربان قلب نیز افزایش می‌یابد و خون زیادی در سراسر بدن جریان می‌یابد. این کار، انرژی لازم برای روز را تأمین می‌کند.

READ  12 مزیت فوق‌العاده جکوزی برای ذهن و بدن

 

«کاترین هپبورن»، بازیگر هالیوود، یکی از طرفداران دوش بود. به گزارش نیویورک تایمز، او بعد از توصیه‌ی دکتر «توماس نوروال هپبورن»، اورولوژیست و پیشرو در بهداشت عمومی، دوش‌گرفتن روزانه با آب سرد را آغاز کرد. این بازیگر در دوران کودکی و همه‌ی سال‌های بعدی زندگی، دوش سرد را رها نکرد و دیگران را نیز به این کار توصیه می‌کرد و همواره سطح انرژی بالایی داشت.

 

فواید دوش آب سرد برای پوست و مو

آب گرم و داغ می‌تواند آسیب زیادی به پوست وارد کند و همین تاثیر را بر روی سلامت مو داشته باشد. بنابرین بهتر است از دوش آب ولرم یا سرد استفاده کنید. دوش سرد برای پوست می‌توان به بسته شدن منافذ پوست اشاره کرد؛ زیرا در هنگام حمام کردن، بخار آب گرمی که در حمام می‌پیچد، منافذ پوست را باز می‌کند و چنانچه از آب سرد برای بستن آن‌ها استفاده نکنید، با خروج از حمام، انواع آلودگی به سرعت وارد منافذ پوست می‌شود.

دوش آب سرد در انتهای زمان حمام می‌تواند به درخشندگی و افزایش سلامت مو کمک کند. بنابراین در صورتی که دوش آب ولرم می‌گیرید، پیش از خروج از حمام، به مدت چند دقیقه زیر دوش آب سرد بمانید.

افزایش سوخت و ساز بدن

بدن برای گرم کردن خود کالری می‌سوزاند، گرفتن دوش سرد می‌تواند به افزایش چربی سوزی و متابولیسم بدن کمک کند. دوش سرد می‌تواند به عنوان محرکی در کنار غذای رژیمی و ورزش، به افزایش متابولیسم و در نتیجه لاغری سریع‌تر شما کمک نماید. چنانچه تحت رژیم لاغری هستید، سعی کنید ۲ تا ۳ بار در هفته از دوش سرد برای افزایش متابولیسم خود کمک بگیرید‌.

 

بهبود سیستم دفاعی بدن

چنانچه دوش آب گرم می‌گیرید. بهتر است پس از آن، به مدت چند دقیقه، زیر دوش آب بایستید تا آب سرد به بهبود سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

READ  زیردوشی ترموزا

از مزایای دوش می‌تواند اینطور گفت که گلبول‌های سفید بدن را تحریک کرده و سیستم ایمنی را افزایش می دهد؛ به همین موضوع برای مبارزه با بیماری‌هایی مثل آنفولانزا، بدن مقاومت کافی را پیدا می‌کند و کمتر به بیماری‌ها مبتلا می‌شوید. حتی می‌توانید صبح پیش از عمل جراحی، با یک دوش سرد، به بهبود سریع‌خود، پس از عمل، کمک نمایید.

 

بهبود و رفع کبودی ورزش

دوش آب سرد می‌تواند گردش خون در بدن را افزایش دهد و با افزایش گردش خون به سمت پوست، کبودی سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند. چنانچه ورزش‌هایی انجام می‌دهید که طی آن کوفتگی و کبودی ایجاد می‌شود، می‌توانید به‌جای استفاده از کمپرس‌های سرد برای کاهش کبودی، از دوش  سرد کمک بگیرید. البته برای درمان بدن درد پس از ورزش بهتر است از دوش آب گرم استفاده کنید.

مضرات دوش آب سرد

دوش آب سرد به هیچ وجه درمان هر چیزی که شما را درگیر کرده نیست. دوش سرد را با مقداری تاخیر انجام دهید. دلایل خوبی برای نگرفتن دوش سرد وجود دارد، بنابراین موارد زیر را در نظر داشته باشید.

دوش سرد درمانی جادویی برای هر نوع بیماری نیست. این روش باید به عنوان مکمل درمان های سنتی استفاده شود، اما نه به عنوان جایگزین. به‌عنوان نکته جدی‌تر، بیماران قلبی باید احتیاط کنند، وقتی بدن شما به طور ناگهانی در معرض آب سرد قرار می‌گیرد، رگ‌های خونی منقبض می‌شوند و ضربان قلب و فشار خون بالا می‌رود ، این فرایند قلب را تحت فشار قرار می‌دهد و می‌تواند برای این بیماران بسیار مضر باشد.

از دوش سرد در کودکان خردسال و نوزادان خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند باعث هیپوترمی (کاهش دمای بدن) شود اگر آنها برای مدت طولانی در حمام قرار گیرند برایشان بسیار مضر است.

READ  فروشگاه آنلاین جکوزی

دوش آب حمام

روش گرفتن دوش آب سرد

برای دوش آب سرد گرفتن، باید مواردی را رعایت کنید تا بتواند تاثیر عالی خود را داشته باشد. روش صحیح دوش سرد گرفتن طوری است که در انتهای زمان حمام، دمای آب را به‌صورت تدریجی کم می‌کنید.  تا به حدی برسد که تحمل آن کمی برای شما سخت باشد و احساس راحتی نداشته یاشید.

این دما برای شما سرد محسوب می‌شود و باید حدود ۵-۲ دقیقه زیر آن بایستید تا تاثیر مثبت آن را احساس کنید. در دفعات بعدی، می‌توانید دمای آب را به تدریج کمتر کنید. زیرا مقاومت شما افزایش پیدا می‌کند ویا برای مدت طولانی‌تری می‌ایستید، به‌طوری که می‌تواند شامل کل زمان استحمام شما باشد.

 

 

در صورتیکه می خواهید از قیمت ها و انواع دیگر اطلاعات بیشتری کسب کنید اینجا کلیک کنید

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ترموزا انواع مدل وان جکوزی را با آپشن و تیپ مختلف مشاهده و راهنمای خرید را مطالعه کنید.

جهت ارتباط بیشتر، ما را در اینستاگرام دنبال کنید

instagram termoza

سایر محصولات:

وان حمام  | وان جکوزی  | پانل دوش | دوردوشی
امکانات جکوزی | بهترین برند وان جکوزی | بهترین جکوزی در تهران | جکوزی تک نفره | خرید جکوزی مدرن | راهنمای خرید وان جکوزی | فروش جکوزی توکار  فروش جکوزی  | فروش وان و جکوزی | قیمت جکوزی خانگی | قیمت وان جکوزی | کاتالوگ وان جکوزی  | جکوزی دو نفره

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *