دسته‌بندی نشده, مجله ترموزا

خرید وان جکوزی خانگی

خرید وان جکوزی خانگی

 جکوزی

جکوزی خانگی (Jacuzzi) محیطی بسته و بزرگ­تر از وان­ های معمولی است. با استفاده از تجهیزات مختلف می­تواند آب را با فشار زیاد به سمت فضای داخلی هدایت کند. تا از این طریق در القای احساس آرامش و ماساژ عضلانی برای شما موثر باشد.

اگر زمان کافی برای رفتن به استخر و استفاده از حوضچه ­های آب گرم را نداشته باشید. بدون شک خرید وان جکوزی می­تواند لذت آب ­تنی را برای شما فراهم کند.

بدون شک، غوطه­ ور شدن در آب احساس خوبی دارد، اما تصمیم نهایی شما برای خرید نباید صرفا به داشتن احساس عالی بستگی داشته باشد. بلکه بهتر است نکات اساسی را نیز در نظر بگیرید.

جکوزی

جکوزی

چرا خرید یک جکوزی مفید است؟

زمانی که یک روز طولانی و سخت را پشت سر می­گذارید، غوطه­ ور شدن در وان آب گرم ممکن است تنها درمانی باشد که برای رهاشدن و فرار از خستگی به آن نیاز دارید. جدای از کمک به آرامش، معلوم است که گذراندن وقت در Jacuzzi ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشد.

از همین رو اگر به ­دنبال این هستید که صاحب یکی از مدل­های این محصول باشید، نکات مهمی درباره فواید آن وجود دارد که باید بدانید تا بهترین استفاده را از تجربه آب­ تنی خود ببرید.

کاهش استرس

یکی از بارزترین مزایای این محصول، پتانسیل کمک به کاهش تنش­های روزانه است. اثر تسکین­ دهنده آب گرم و عمل ماساژ می­تواند به کاهش استرس فیزیکی، عاطفی و روانی کمک کند.

اگر دوست دارید، می­توانید با موسیقی ملایم، نور کم یا رایحه گیاهان درمانی این اثر کاهش استرس را حتی بیشتر تقویت کنید، هرچند وان داغ احتمالا مشکلات سلامت روان را درمان نمی­کند اما برای مدتی از نظر روانی به شما استراحت می­دهد.

دردهای عضلانی را مدیریت می­کند

فرورفتن سریع در آب گرم ممکن است همان چیزی باشد که برای تسکین درد عضلانی نیاز دارید. وان بزرگی که آب گرم را با فشار به جریان در می­آورد باعث می­شود که عضلات دردناک و خسته احساس بهتری داشته باشند زیرا:

  • گرما جریان خون را افزایش می­دهد و به شل ­شدن عضلات منقبض کمک می­کند.
  • شناور بودن در آب جکوزی فشار را از مفاصل خارج می­کند.
  • غوطه­ ور کردن بدن در آب می­تواند از آسیب عضلانی ناشی از ورزش جلوگیری کند.

بهبود خواب

آرامش حاصل از غوطه­ ور شدن در آب گرم ممکن است به شما کمک کند تا به خوابی آرام­تر بروید. گرمایش غیرفعال بدن، بعنوان درمانی برای بی‌خوابی در افراد مسن در نظر گرفته میشود.

بر همین اساس می­توان انتظار داشت که شما با خرید یک Jacuzzi می­توانید در شب و بعد از گذراندن یک روز پرمشغله خوابی راحت و آرام را تجربه کنید چراکه حمام‌های آب گرم خواب عمیق‌تری را ایجاد می‌کنند.

به سلامت قلب کمک می­کند

یک جکوزی خانگی می­تواند برای سلامت قلب شما مفید باشد، قرارگرفتن در محیط بسته با آب گرم ضربان قلب شما را تندتر می­کند و فشار خون را کاهش می­دهد.

در نظر داشته باشید که گرمادرمانی غیرفعال ممکن است به کاهش خطرات قلبی و عروقی کمک کند، به ویژه در میان افرادی که توانایی محدودی برای ورزش دارند استفاده از این محصول می­تواند بسیار مفید باشد.

آشنایی با انواع مختلف جکوزی

زمانی که صحبت از تقسیم­ بندی انواع Jacuzzi باشد معمولا اولین معیاری که برای این منظور در نظر گرفته می­شود، ظرفیت استفاده از وان­های بزرگ خانگی است که تجهیزات مخصوص به خود را دارند.

READ  لیست قیمت جکوزی و محصولات ترموزا

بر همین اساس می­توان گفت با توجه به ظرفیت، انواع مختلف این محصول شامل جکوزی یکنفره و چند نفره است که از نظر ابعاد تفاوت­هایی برای آنها در نظر گرفته می­شود که به شرح زیر است:

یک نفره

جکوزی یکنفره شبیه به وان حمام است اما از تجهیزات خاصی همچون پمپ و جت برای تامین فشار آب استفاده می­کند و می­تواند گزینه بسیار خوبی برای خانه­های آپارتمانی باشد.

چند نفره

مدل­هایی که گنجایش 2 تا 6 نفر را دارند به نام جکوزی­های چند نفره شناخته می­شوند که از نظر ابعاد دارای نمونه­ های متنوعی هستند که به شرح زیر است:

  • کوچک: این مدل معمولا برای خانه­ هایی با فضای محدود مناسب خواهد بود که می­توان مدل­های 2 تا 4 نفره از Jacuzzi کوچک را در بازار مشاهده کرد.
  • متوسط:ابعاد مدل­های متوسط به این صورت است که طول آنها 180 تا 210 سانتی­متر و عرضی برابر با 170 تا 210 سانتی­متر دارند.
  • بزرگ: برای آن دسته از افرادی که فضای کافی برای نصب یک وان جکوزی بزرگ را در اختیار داشته باشند، انتخاب این مدل بسیار مناسب خواهد بود و می­توانید در محیط بیرونی ویلا از آن استفاده کنید.

 

دسته ­بندی جکوزی براساس جنس مواد اولیه

در روش دیگری برای دسته­بندی نمونه­های مختلف Jacuzzi از جنس مواد اولیه استفاده می­کنند که می­تواند از نظر مقاومت، استحکام و حتی هزینه پرداختی شما برای خرید این محصول تفاوت داشته باشند که تعدادی از آنها عبارت­اند از:

  • پی­وی­سی: مدل­هایی که با استفاده از PVC ساخته می­شوند معمولا از مقاومت بسیار خوبی برخودار هستند اما از نظر ظاهری تنوع خیلی زیادی ندارند.
  • سرامیکی: اگر به­دنبال مدل­هایی زیبا و خاص از جکوزی باشید، می­توان گفت که نمونه­های سرامیکی جذابیت بصری بیشتری دارند و بر همین اساس مورد استقبال طراحان قرار می­گیرند.
  • فایبرگلاس: ماده اولیه دیگری که برای تولید نمونه­ هایی از Jacuzzi مورد استفاده قرار می­گیرد فایبرگلاس نام دارد که از وزن کم و قیمت پایینی برخوردار است.
  • آکریلیک: استحکام بالا، طراحی مناسب و وزن پایین به­عنوان ویژگی­های مهم و اصلی مدل­های آکریلیک در نظر گرفته می­شود.
  • آلیاژ فلزی: درحال­حاضر برای ساخت این محصول از آلیاژهای فلزی مانند استیل و چدن نیز استفاده می­شود که یکی از مقاوم­ترین مدل­ها ب­شمار می­روند.

نکات مهم برای خرید جکوزی

بهتر است که انتخاب شما براساس حقایق روشن و پاسخ به چند سوال ساده باشد، مثلا بودجه شما چقدر است؟ به­دنبال چه بازدهی از سرمایه خود هستید؟ مثلا زمان بیشتر در کنار خانواده، سلامتی بهتر، تسکین درد یا هر 3  البته در زمان خرید باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

دسترسی به آب و برق در محیط مورد نظر

زمانی که قصد دارید تا یکی از مدل­های جکوزی را در خانه یا محوطه بیرون نصب کنید لازم است که در ابتدا لوله­کشی آب و دسترسی به پریز برق را بررسی کنید.

هنگام نصب تجهیزات این نوع از وان­های بزرگ، باید لوله و پریز در فاصله حدود 30 تا 40 سانتی­متری از آن قرار داشته باشند و از طرفی اگر می­خواهید از مدل­های توکار استفاده کنید لازم است که فضای مناسب برای این منظور را آماده کنید.

READ  زیر دوشی حمام فروش آنلاین با ابعاد مختلف

تناسب بودجه به امکانات جکوزی

هنگامی که به خرید یک Jacuzzi فکر می­کنید، مهم است مدل­هایی را در نظر بگیرید که با بودجه و نیازهای شما هم­خوانی داشته باشد. چیزی که در ابتدا بسیار عالی به نظر می­رسد، ممکن است به­ هیچ­وجه مقرون­ ب­صرفه نباشد.

وقتی همه معیارهایی را که از این محصول می­خواهید در نظر بگیرید، می­توانید خرید عاقلانه­ای داشته باشید، از همین رو در ابتدا با بررسی مشخصات اصلی شروع کنید.

اکثر سازندگان مشخصات هر مدل را به­صورت کامل در وب­سایت خود فهرست می­کنند که امکان مقایسه آسان را برای شما فراهم می­کند اما تنها درصورتی­که بدانید چگونه این اطلاعات را تفسیر کنید، هوشمندانه­ ترین تصمیم را برای خود خواهید گرفت.

ظرفیت و تعداد صندلی

هر چه تعداد صندلی­ها در این وان­های بزرگ بیشتر باشد، تعداد افراد بیشتری می­توانند از آن استفاده کنند و از آب­تنی لذت ببرند. مدل­هایی با ظرفیت یک تا 6 نفره را می­توانید در بازار مشاهده کنید که هر کدام از نظر قیمت تفاوت­هایی با هم دارند.

برای تعیین ظرفیت مناسب خود، نه تنها باید به این فکر کنید که چه کسی هر روز از جکوزی خانگی شما استفاده می‌کند، بلکه باید به این مسئله نیز توجه داشته باشید که فضای خانه شما تا چه اندازه برای نصب یکی از مدل­های این محصول مناسب است.

مقایسه ابعاد انواع مدل­ها

ابعاد این محصول را باید در ارتباط با ظرفیت و گنجایشی که در نظر گرفته می­شود، تعیین کرد به­عنوان مثال، مدل­های جکوزی 2 نفره و جکوزی 4 نفره را با هم مقایسه کنید و با توجه به فضایی که در اختیار دارید یکی از آنها را بخرید.

البته اگر اختلاف ابعادی آنها در حدی است که می­توانید از هر 2 مدل به­راحتی در فضای مورد نظر خود استفاده کنید، تهیه یک جکوزی با ظرفیت بالاتر برای شما بسیار به­صرفه خواهد بود.

درحالی­که هر کدام از این مدل­ها تعدادی از افراد را در خود جای می­دهند، مدل 4 نفره جادارتر است. از طرفی، با اینکه طول و عرض برای فرآیند تصمیم­ گیری شما در زمان خرید مهم هستند، ارتفاع نیز معیاری ضروری خواهد بود. هرچه جکوزی کوتاه‌تر باشد، کمتر می‌توانید در آب غوطه‌ور شوید.

نکات مهم برای خرید جکوزی

بررسی تعداد جت

وقتی صحبت از جت می­شود، همیشه سرعت بیشتر به معنای بهتر نیست. موقعیت­یابی و طراحی این بخش، به سود تجربه هیدروماساژ شما خواهد بود و در مقایسه با اینکه جت­های جکوزی چه تعداد باشد، مهم­تر است.

البته به یاد داشته باشید که هر چه تعداد جت­های بیشتری داشته باشید، پمپ­ها به فشار بالاتری برای تامین انرژی نیاز دارند، بنابراین، شما باید قدرت پمپ را نیز در نظر بگیرید.

طراحی جت همچنین نقش مهمی در انتقال فشار و تجربه نهایی شما دارد، از همین رو لازم است که در زمان خرید این محصول این بخش را مورد بررسی قرار دهید و از فروشنده اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

ظرفیت آب

ظرفیت آب براساس اندازه وان جکوزی تعیین می­شود، هر چه فضا بزرگتر باشد بدون تردید مقدار بیشتری آب را در خود جای می­دهد. درواقع این عدد برای تعیین مدت­زمان تخلیه و پرکردن مجدد محفظه بسیار مهم است.

میزان فشار خروجی پمپ­ها

پمپ­ها، فشار پشت جت را تعیین می­کنند. زمانی که برای تسکین درد و سلامتی بهتر روی این محصول حساب کنید، اندازه­گیری فشار بسیار مهم است. بنابراین اگر ب­دنبال پاشش بیشتر آب و فشار بالاتر باشید باید قدرت پمپ را ب­طور کامل بررسی کنید.

READ  با محصولات شرکت ترموزا آشنا شوید

توان جکوزی

برای اینکه بدانید اعدادی بیان­ شده ب­عنوان توان، چه معنایی دارند باید شدت و سرعت آب را در حال عبور از لوله تصور کنید. هرچه مقدار وات بیشتر باشد مقدار برق مورد نیاز نیز افزایش پیدا می­کند.

البته باید این را در نظر بگیرید که توان بالا بر عملکرد نیز تاثیر می­گذارد و هر اندازه این عدد بیشتر باشد. جکوزی شما به­طور موثرتری گرم می­شود و از توانایی بالاتری برخوردار است.

درصورتی­که محصول مورد نظر شما فقط به 110 ولت انرژی نیاز دارد، می­توانید آن را به­صورت مستقیم به پریز خانه وصل کنید و اگر به 220 ولت یا بیشتر نیاز دارد.  باید یک پریز مناسب برای این منظور در نظر بگیرید.

عملکرد هیتر گرمکن جکوزی

هیترگرمکن وان بزرگ خانگی برای شما یک کارکرد دارد و آن هم گرم­کردن آب بوده، از همین رو اگر مدلی را انتخاب می­کنید.  از یک هیترگرمکن ولتاژ بالا برخوردار است، باید به این مسئله توجه کنید که این محصول برای عملکرد مناسب، انرژی بیشتری مصرف می­کند.

البته این موضوع نشان می­دهد که مدلی با ولتاژ بالا برای گرم­کردن آب تا دمای ایده­ آل نیازی به کار طولانی نخواهد داشت و این مسئله می­تواند با در رابطه با تعداد دفعات استفاده شما از وان جکوزی حائز اهمیت باشد.

اکنون که مشخصات جکوزی را درک کرده­ اید، یک قدم به مقایسه انتخاب­های خود بصورت آنلاین یا در یک فروشگاه نزدیک­تر شده اید. بااین ­حال، هنوز چیزهای بیشتری به خصوص در مورد نگهداری و موارد ایمنی برای دانستن وجود دارد.

نکات مهم برای استفاده از جکوزی

زمانی که ترجیح می­دهید تا با نصب یک جکوزی مناسب در فضای خانه خود محیطی را برای لذت­ بردن از آب­تنی آماده کنید. لازم است که به نکاتی در رابطه با استفاده از این محصول دقت داشته باشید که عبارت­ از:

  • اجازه ندهید دمای آب از 40 درجه سانتی­گراد تجاوز کند، پس، دما را از طریق دماسنج وان یا انگشت خود بررسی کرده و به آرامی وارد شوید تا از سوختگی یا ضربه­ زدن به بدن خود جلوگیری کنید.
  • اگر احساس گرما، سرگیجه یا سردرد شدید دارید بهتر است از وان خارج شوید، چراکه این موارد می­توانند نشانه­ هایی از کاهش فشار خون باشند.
  • موانعی مانند حفاظ در اطراف جکوزی خانگی نصب کنید تا از ایمن نگه­داشتن کودکان مطمئن باشید.
  • آب­تنی خود را به 15 دقیقه یا کمتر محدود کنید، در غیر این صورت خطر تشدید درد عضلانی وجود دارد.

 

جمع­ بندی

جکوزی به­ عنوان وان­ های بزرگ خانگی در نظر گرفته می­شوند. با برخورداری از تجهیزات مختلفی همچون جت، پمپ و بخاری می­توانند آب را با فشار زیادی به درون محفظه منتقل کنند.

از فواید این محصول می­توان به مواردی همچون بهبود خواب، القای حس آرامش، کاهش دردهای عضلانی و بیماری­های قلبی و عروقی اشاره کرد. از طرفی در هنگام خرید نیز لازم است که به مشخصاتی مانند ابعاد، ظرفیت، تجهیزات و برخی موارد دیگر توجه داشته باشید.

 

خرید وان حمام ، فروش جكوزی، كابین سونا، پنل دوش، زیردوشی، دوردوشی و پارتیشن ،وان جکوزی در ایران

جهت ارتباط بیشتر، ما را در اینستاگرام دنبال کنید

instagram termoza

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه