مجله ترموزا

اسکیمر جکوزی چیست؟

اسکیمر جکوزی

اسکیمر جکوزی چیست ؟

آب درون استخر، جکوزی یا وان برای آلوده‌نشدن توسط حشرات، گردوغبار و آلودگی‌های دیگر به اسکیمر احتیاج دارد. نصب این وسیله سبب می‌شود آب از هرگونه کثیفی‌ پاکسازی شده و مدت بیشتری قابل استفاده باشد.

در ادامه درباره ویژگی‌های اسکیمر و کاربردهای آن توضیح می‌دهیم.

اسکیمر جکوزی

اسکیمر جکوزی

عملکرد اسکیمر جکوزی چگونه است؟

وان و استخر‌ها چه در فضای بسته و چه در فضای باز مانند باغ باشند، آب درون آنها در معرض آلوده‌شدن به گردوخاک، غبار، ذرات معلق، حشرات، برگ درختان، مواد سمی و شیمیایی، گنداب و چربی سطح بدن افراد مانند کرم‌ها، مواد آرایشی و مواد میکروب‌زای دیگر قرار دارد.

زمانی که آب آلوده باشد، ناقل بیماری‌های مختلفی بوده و آب‌تنی و استفاده از آن سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. نصب دستگاه اسکیمر باعث می‌شود سطح آب از این کثیفی‌ها پاک‌سازی شده و برای مدت بیشتری بتوان از آن استفاده کرد. از مزایای دیگر نصب این دستگاه، افزایش دوام و طول عمر پمپ جکوزی است.

 

اسکیمر چگونه نصب می‌شود؟

برای رعایت بهداشت و تمیزی آب درون وان و استخر، استفاده با خیال راحت از آن و ماندگاری پمپ جکوزی، کارشناسان توصیه می‌کنند اسکیمر نصب شود.

کار این دستگاه مکش و تمیزکردن سطح آب است. این وسیله یک سیستم فیلتر و تصفیه آب به‌شمار می‌آید که ظاهر آن به‌شکل دریچه مستطیلی بوده اما برخی از مدل‌های آن نیز استوانه‌مانند هستند.

پمپ جکوزی، آب درون آن را به‌همراه آلودگی‌هایی که دارد برای پمپاژ مجدد به داخل خود می‌کشد. نصب سیستم اسکیمر از این اتفاق جلوگیری کرده و در مراحل مختلف آب را از انواع آلودگی‌ها پاک‌سازی می‌کند.

اسکیمر چه اجزایی دارد؟

این دستگاه مفید ۶ بخش اصلی و مهم دارد. نام این ۶ قسمت و وظیفه آنها عبارت است از:

  • درپوش (Lid)
  • دهانه (Mouth)
  • دریچه سرریز (Weir)
  • سبد (Basket)
  • مکنده ((Suction
  • اکوالایزر (Equalizer)
READ  کابین دوش

هر یک از این اجزا وظیفه جداگانه‌ای در این دستگاه داشته و هر مرحله از پاک‌سازی آب توسط یکی از این بخش‌ها انجام می‌شود. برای شناخت دقیق کارکرد هر یک از این قسمت‌ها، ادامه مطلب را دنبال کنید.

کاربرد درپوش و دهانه اسکیمر چیست؟

درپوش و دهانه از اجزای بیرونی دستگاه اسکیمر بوده و قابل مشاهده هستند. آب ازطریق دهانه دستگاه، وارد آن می‌شود.

درپوش برروی اجزای درونی دستگاه مانند سبد و فیلترها قرار دارد و ازطریق آن می‌توان درون اسکیمر را تمیز کرده، فيلترهای آن را تعویض کرد و به سبد نیز امکان دسترسی داشت.

ویژگی دریچه سرریز چیست؟

دریچه سرریز در قسمتی از ورودی دستگاه اسکیمر نصب بوده و آب و هر چیزی که با آن همراه باشد، از این دریچه عبور می‌کند. دریچه سرریز به‌دلیل آنکه به‌صورت یک‌طرفه باز می‌شود، از برگشت ذرات و آلودگی‌های آب به داخل استخر و وان جلوگیری می‌کند‌.

سبد اسکیمر چیست؟

سبد، اولین فیلتر در این دستگاه بوده و زباله‌های دارای جرم و بزرگ را در خود نگه می‌دارد. موادی مانند برگ درختان و دیگر زباله‌ها در این فیلتر پاک‌سازی شده و آلودگی‌ها و چربی‌های ریز آب در مراحل بعدی زدوده می‌شود.

مکنده در دستگاه اسکیمر چه نقشی دارد؟

نقش مکنده، مکش سطح آب برای تصفیه و گندزدایی از آن است. مکنده باید دارای قدرت و کیفیت بسیار خوبی باشد تا بتواند تمام آب موجود را به داخل اسکیمر هدایت کند. عملکرد نادرست و ناکافی مکنده باعث می‌شود آب‌ استخر و وان آلوده و کثیف باقی بماند.

اکوالایزر اسکیمر چه وظیفه‌ای دارد؟

در پایین دهانه اسکیمر قرار داشته و با یک شیر فنری کنترل می‌شود. اکوالایزر سبب می‌شود دستگاه اسکیمر کار خود را بدون قطعی و به‌درستی انجام دهد.

READ  تفاوت وان با جکوزی

زمانی که سطح آب در پایین دهانه و دریچه سرریز قرار می‌گیرد و اسکیمر مکندگی هوا را شروع می‌کند، اکوالایزر برای جلوگیری از نفوذ هوا به داخل اسکیمر و اخلال در کارایی مکنده، دریچه را باز کرده و مقداری آب درون اسکیمر وارد می‌کند.

مراحل تصفیه آب با اسکیمر چگونه انجام می‌شود؟

دستگاه اسکیمر در چند مرحله، آب استخر را از آلودگی‌های تمیز می‌کند. این مراحل عبارت‌اند از:

  • مرحله یک: زباله‌های بزرگ مانند برگ درخت، پر پرندگان، مو، لجن و دیگر مواد بزرگ در قسمت سبد این وسیله جمع می‌شوند.
  • مرحله ۲: در این مرحله، آلودگی‌های ریز آب مانند چربی، سرب، مواد آرایشی و موادی مانند این، توسط سیستم مکش تصفیه و تمیز می‌شود، سپس به درون پمپ جکوزی برگشته و به‌وسیله جت‌ها داخل آن پمپاژ می‌شود.

چگونه اسکمیر را تمیز کنیم؟

توصیه می‌شود اسکیمر و فیلترهای آن را هفته‌ای یک‌مرتبه تمیز کنید. برای تمیزکردن آن، ابتدا باید پمپ جکوزی خاموش شود. برای بازکردن درپوش دستگاه، برطبق دفترچه راهنمای آن عمل کنید.

سپس سبد را خارج کرده و زباله و آشغال‌های داخل آن را تخلیه کنید. سبد را شسته و آن را به‌درستی در جای خود قرار دهید. برای نظافت اسکیمر فقط باید سبد آن تمیز شود و شست‌وشوی اجزای دیگر آن لازم نیست.

مزایای استفاده از اسکیمر

نصب این دستگاه علاوه‌بر پاک‌سازی آب، مزایای دیگری نیز دارد. یکی دیگر از فواید نصب اسکیمر جکوزی، صرفه‌جویی در مصرف آب است. هنگامی که این دستگاه نباشد، پس از هر بار استفاده از وان و استخر، آب آن آلوده شده و باید خالی و مجدد پر شود.

READ  انواع وان جکوزی

اما پس از نصب این دستگاه، به‌دلیل اینکه آب توسط اسکیمر تصفیه می‌شود، به تخلیه آن پس از هر بار استفاده نیاز نیست.

مزیت بعدی نصب این دستگاه، افزایش دوام و کارکرد پمپ و جت استخر است، زیرا آلودگی‌های آب توسط سیستم اسکیمر جذب می‌شود و آب ورودی به پمپ تمیز است.

برای خرید اسکیمر چقدر باید هزینه کنیم؟

قیمت اسکمیرها نیز مانند دستگاه‌های دیگر، به ویژگی اجزای سازنده آن، مانند ظرفیت و حجم مخزن، ابعاد، قدرت مکش، جنس بدنه و سایز اتصالات آن بستگی دارد.

به‌طور کلی، اسکیمرهایی که ابعاد بزرگتری دارند، قدرت مکش بیشتر و کیفیت بالاتری دارند، دارای قیمت گران‌تری هستند. این دستگاه در سایز کوچک و بزرگ، اتومات و با قابلیت کنترل سطح آب در بازار موجود است.

جمع‌بندی

نصب دستگاه اسکیمر، آب داخل استخر و وان را از آلودگی‌های بزرگ و کوچک پاک می‌کند و می‌توان از آب داخل آن چندین مرتبه استفاده کرد.

با نصب این دستگاه در مصرف آب صرفه‌جویی شده و طول عمر و کارکرد پمپ جکوزی و استخر نیز افزایش پیدا می‌کند. این دستگاه هفته‌ای یک‌بار باید تمیز شود. برای نظافت این دستگاه، طبق دفترچه راهنمای آن عمل کنید.

قیمت این وسیله به سایز آن، حجم مخزن، جنس بدنه، قدرت مکش، سایز اتصالات و برخورداری از قابلیت کنترل سطح آب بستگی دارد.

خرید وان حمام ، فروش جكوزی، كابین سونا، پنل دوش، زیردوشی، دوردوشی و پارتیشن ،وان جکوزی در ایران

خدمات پس از فروش ترموزا

جهت ارتباط بیشتر، ما را در اینستاگرام دنبال کنید

instagram termoza

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه