مجله ترموزا

مزایای زیردوشی حمام

مزایای زیردوشی حمام

مزایای زیردوشی حمام

زیردوشی حمام وسیله­ ای است که این روزها در دکوراسیون­های داخلی بسیار مورد استفاده قرار می­گیرد. زیرا نحوه چیدمان سرویس بهداشتی و حمام ­دیگر مثل گذشته نیست و از آیتم هایی تشکیل می­شود که نباید در معرض آب و رطوبت قرار گیرند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزیت­های استفاده از انواع این محصولات آشنا کنیم و در مورد تک­تک کاربردهایی که دارند توضیحاتی را در اختیارتان بگذاریم.

ازاین­رو اگر در دسته افرادی قرار دارید که به­دنبال ایجاد یک تغییر جذاب در دکوراسیون حمام خود هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با این محصول، به این سوال مهم پاسخ دهیم که چه کسانی بیشتر از همه نیاز به نصب و اجرای زیر دوشی دارند؟

 

 

زیردوشی حمام چه نقشی در دکوراسیون خانه دارد؟

زیردوشی وسیله­ای است که کاربری آن در حفظ بهداشت و عدم آسیب­رسیدن به سایر آیتم­های موجود در حمام خلاصه می­شود. زیرا زندگی­های مدرن امروزه از انواع پارکت­ها، لوازم بهداشتی و مراقبتی در حمام تشکیل می­شوند که اگر طولانی­مدت در معرض آب و رطوبت قرار گیرند، دچار آسیب شده و افراد را با ضررهای مالی مواجه خواهند کرد.

بنابراین باید گفت که به­کمک این زیر دوشی­ها می­توان یک پوشش زیر تجهیزاتی نظیر دوش، شیرآب و کابین دوش نصب کرد تا از نفوذ آب به محل نگهداری لوازم بهداشتی جلوگیری کند.

باید اضافه کرد که جنس این محصولات از ورق­های پلیمری با پوشش رزین اکریلیک، سرامیک، رزین سنگی، فایبرگلاس ساخته شده و معمولا رنگ آن­ها سفید است.

چه کسانی بیشتر از همه نیاز به خرید زیر دوشی دارند؟

این وسیله مناسب خانه­های آپارتمانی است که به­دلیل متراژ پایین از حمام و سرویس بهداشتی مشترک استفاده می­کنند. باید گفت که رعایت بهداشت حمام در چنین محیطی کار آسانی نبوده و استفاده از زیردوشی باعث می­شود تا شرایط بهداشتی تاحدودی قابل کنترل باشد.

لازم به ذکر است خانه­های مدرن و لوکسی که در حمام خود از انواع محصولات مراقبتی و بهداشتی استفاده می­کنند، همچنین نیاز به یک مکان خشک جهت نگهداری از حوله، لوازم برقی مثل سشوار دارند نیز باید به­کمک نصب زیر دوشی، امنیت و سالم­ماندن وسیله­های خود را تضمین کنند.

مزایای خرید زیر دوشی

بزرگ­ترین مزیت­هایی که با خرید زیر دوشی به آن­ها خواهید رسید، عبارت­اند از:

  • محیط حمام خود را خشک و تمیز نگه دارید. چون رطوبت دلیل رشد قارچ و میکروب است.
  • نظم بیشتری به محیط حمام خود بدهید.
  • دکوراسیون خانه خود را هم­راستا با مدهای روز دنیا پیش ببرید.
  • بعد از خرید و نصب زیر دوشی، امکان اجرای کابین شیشه­ای را نیز به­دست بیاورید.

زیر دوشی­ها دارای چه معایبی هستند؟

همان­طور که قابل پیش­بینی است، هیچ محصولی وجود ندارد که در کنار داشتن مزایا، عیب­هایی نداشته باشد. ازاین­رو توجه داشته باشید که معایب این زیر دوشی­ها شامل موارد زیر می­شود:

  • در صورت آسیب­دیدن و شکستگی آن­ها یا دچار ضررهای مالی خواهید شد، یا امکان بروز حوادث جانی پیش خواهد آمد.
  • دسترسی به قسمت­های زیرین این محصولات کار آسانی نبوده و معمولا تمیزکردن­شان زحمت زیادی دارد.
  • امکان جمع­شدن میکروب، باکتری و آلودگی در زیر انواع ثابت زیر دوشی وجود دارد که برای برطرف­کردن آن­ها نیاز به کمک کارشناسان پیدا خواهید کرد.
READ  مزایای جکوزی دونفره

با انواع زیر دوشی آشنا شوید

این محصولات را براساس نوع نصب، جنس و ابعاد به 3 دسته مختلف تقسیم­بندی می­کنند که هر کدام از دسته­های گفته­شده خود دارای انواع متفاوتی هستند که در ادامه به آن­ها می­پردازیم.

معرفی انواع زیر دوشی براساس محل و نوع نصب

اگر بخواهیم زیردوشی حمام را براساس محل نصب تشریح کنیم به 4 نوع ثابت، متحرک، روکار و توکار خواهیم رسید که هر یک از آن­ها دارای مزایا، ویژگی و قیمت خاص خود هستند.

معرفی زیر دوشی ثابت و بررسی ویژگی­های آن

انواع زیر دوشی­های ثابت همراه با کاشی، سرامیک و سایر اجزای حمام نصب می­شوند و محل ثابتی دارند. باید بگوییم که با نصب این مدل از محصولات به­تنهایی قادر به تعویض و جابه­جایی آن­ها نخواهید بود.

به همین دلیل در بیشتر مواقع دیده می­شود که بعد از گذشت سال­ها، زیر محلی که زیر دوشی را نصب کرده­اند، مقدار زیادی آلودگی و میکروب جمع می­شود که همین موضوع می­تواند عوارض ناشی از عدم رعایت بهداشت را در پی داشته باشد.

همچنین باید اضافه کرد درصورتی­که خواستار تعویض انواع زیر دوشی­های ثابت باشید، باید با صرف هزینه و کمک­گرفتن از افراد متخصص اقدام به انجام این کار کنید.

قابلیت­های زیردوشی­ های متحرک

زیر دوشی­های متحرک آن­هایی هستند که امکان انتخاب ابعاد در آن­ها وجود دارد. به­طوری که مشتری خودش انتخاب می­کند که با توجه به متراژ حمام خانه­اش، کدام یک از سایزها مناسب هستند.

علاوه بر این اگر بخواهیم از بزرگ­ترین مزیت زیر دوشی­های متحرک بگوییم، باید اشاره­ای به امکان تغییر و جابه­جایی آن­ها توسط افراد اشاره­ای داشته باشیم.

معرفی زیر دوشی توکار و ذکر مزایای آن

زیردوشی توکار معمولا با انواع ثابت اشتباه گرفته می­شوند. ازاین­رو باید گفت که انواع توکار در بدنه حمام و پایین­تر از سطوح معمولی به­کار گرفته می­شوند. در واقع خرید آن­ها مناسب کسانی است که به­دنبال یک عمق ملایم جهت جلوگیری از منتقل­شدن آب و رطوبت هستند.

زیر دوشی­ های روکار چه تفاوتی با نوع توکار دارند؟

مشابه آنچه در مورد انواع متحرک گفتیم، زیر دوشی­های روکار نیز تشابه زیادی با انواع قابل حرکت دارند اما بزرگ­ترین تفاوت آن­ها در این است که برای شرایط اضطراری و بحرانی به­شدت توصیه می­شوند.

شرایط بحرانی به وضعیتی می­گویند که نیاز به تغییر دکوراسیون حمام دارید و ابعاد، شرایط و چیدمان قرار است به گونه­ای تغییر کنند که اگر از انواع زیر دوشی­های ثابت و توکار استفاده کرده باشید، با اتلاف وقت زیادی روبه­رو خواهید شد.

زیر دوشی­ها در چه جنس­هایی تولید می­شوند؟

دومین نوع برای دسته­بندی­کردن زیر دوشی­ها، توجه به جنس آن­هاست. زیرا این محصولات را در انواع چینی، پلاستیکی و بسیاری موارد دیگر تولید می­کنند که در ادامه به آن­ها پرداخته­ایم:

  • فایبرگلاس: فایبرگلاس از مواد کامپوزینی به­وجود می­آید و معمولا بیشترین کاربرد را در مقایسه با سایر زیر دوشی­ها دارد. از مهم­ترین ویژگی­های آن می­توان به وزن پایین، مقاومت بالا، نفوذناپذیری در برابر آب و رطوبت و در نهایت تنوع در طرح و رنگ آن اشاره کرد.
  • چینی: در مقایسه با مدل قبل، زیر دوشی­های چینی دارای وزن بیشتری هستند. اما توجه داشته باشید که لایه لعاب به­کار رفته روی آن­ها بسیار محکم و یکپارچه است. هنگام نصب زیر دوشی­های چینی باید مراقب حساسیت­شان باشید. زیرا احتمال شکسته­شدن و آسیب­دیدن آن­ها بسیار بالاست.
  • لعابی: اگر به­دنبال انواع زیر دوشی­های فلزی و فولادی هستید، پیشنهاد ما این است که به­سراغ انواع لعابی بروید. وجود یک لایه نفوذناپذیر روی این زیردوشی­ها، مقاومت دربرابر شکستن و عدم انعطاف­پذیری توانایی پاسخ به مقاومت و استحکامی که دنبالش هستید را دارد. اما دقت داشته باشید که احتمال خوردگی و آسیب­دیدن آن­ها با گذشت زمان موجود است که همین موضوع بزرگ­ترین عیب آن به­شمار می­آید.
  • پلاستیکی: زیر دوشی­هایی که از جنس پلاستیک هستند در فواصل زمانی کوتاه تعویض می­شوند و قیمت پایین­تری نسبت به انواع معرفی­شده دارند. این زیر دوشی­ها با وجود انعطاف، مقاومت بالا و عایق­بندی باکیفیت هواداران چندانی ندارند.
  • سنگی: همان­طور که از نام آن­ها پیداست، استحکام و مقاومت زیر دوشی­های طرح سنگ مشابه سنگ­های طبیعی است و ساختار آن­ها از مواد کامپوزیتی و پلمیر تشکیل می­شود. کاربرد آن­ها در دکوراسیون­های سنتی بوده و نسبت به نوع چینی از مقاومت بیشتر و همزمان وزن کمتری برخوردار هستند.
READ  خرید وان جکوزی خانگی

معرفی ابعاد زیر دوشی

ابعاد زیردوشی سومین فاکتوری است که این محصولات را براساس آن طبقه­بندی می­کنند. باید گفت که سایز و ابعاد این زیر دوشی­ها در انواع مستطیل، مربع و دایره تولید می­شوند که در ادامه چند نمونه از آن­ها را معرفی خواهیم کرد.

زیر دوشی با پانل متحرک مدل 8070S سایز70*70

این زیر دوشی­ها به شکل مربع هستند و سفارش آن­ها هم با پنل و شاسی ممکن است و هم می­توان آن­ها را بدون این 2 آیتم خریداری کرد. اگر بخواهیم سایز آن­ها را به سانتی­متر بیان کنیم، به ابعاد 700*700*150 خواهیم رسید.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه قیمت این زیر دوشی از برند ترموزا تولید شده، دارای مقاومت بالا جهت تحمل وزن انسان است و به­مرور زمان دچار انحنا یا شکستگی نخواهد شد.

زیردوشی با پانل ثابت مدل 1290 سایز90*120

همان­طور که از ابعاد این محصول پیداست، این زیردوشی­ها به شکل مستطیل هستند و جلوی کار صافی دارند. نصب آن­ها معمولا به­علاوه کابین شیشه­ای دور حمام انجام می­گیرد.

سایز آن­ها به میلی­متر 140*900*1200 بوده و امکان خرید و سفارش آن­ها به 2 صورت با پنل و شاسی و کابین دوش امکان­پذیر است.

زیردوشی با پانل ثابت مدل 198 سایز 90*90

این زیردوشی­ها به­دلیل طراحی منحصربه­فرد، ظاهری جمع­وجور داشته و برای حمام­هایی که متراژ کمی دارند مناسب هستند. قیمت آن­ها درصورتی­که همراه با پنل و شاسی خریداری شوند، بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که در سفارش خود کابین دوش با فریم کروم را ثبت کنید.

اجزای تشکیل­ دهنده زیر دوشی­ ها

حال که شما را با کاربرد و انواع این محصولات آشنا کردیم، نوبت به اجزای آن­ها می­رسد. در لیست پایین اقدام به تشریح 3 جزئی کرده­ایم که در ساختار زیردوشی­ها وجود دارند:

  • شاسی: این بخش همان پایه محصول محسوب می­شود که نقش تکیه­گاه را ایفا می­کند و وجودش موجب جداسازی پنل از زمین خواهد شد.
  • پانل: پانل به بخشی می­گویند که به چاه متصل است تا آب­های واردشده به داخل زیردوشی را از آن خارج کرده و به چاه منتقل کند.
  • لبه: این بخش را با هدف پوشش شاسی تولید کرده­اند تا از پاشیدن و خروج آب به محیط خارج از زیر دوشی جلوگیری کنند.

هنگام خرید انواع زیر دوشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

کسانی که قصد خرید این محصولات را دارند و به­دنبال تغییر دکوراسیون حمام خود هستند، در وهله اول باید به لعاب کشیده­شده روی زیر دوشی و میزان مقاومت آن دقت کنند.

READ  نحوه تمیز کردن وان حمام و جکوزی خانگی

علت این است که این محصولات را در یک محیطی نصب می­کنند که بهداشت حرف اول را می­زند و آنتی­باکتریال­بودن این محصول جهت جلوگیری از جمع­شدن میکروب و باکتری در حمام از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته دوم مربوط به نصب آسان و راحت زیر دوشی می­شود. توجه داشته باشید که قرار نیست خودتان دست به کار شده و اقدام به نصب و اجرای این محصولات کنید؛ اما پیاده­سازی راحت این محصولات نقش مهمی در جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی دارد.

آخرین فاکتوری که هنگام خرید زیر دوشی باید به آن توجه کنید این است که این محصول از دوام و کیفیت کافی برخوردار باشد. زیرا هیچ­کس دوست ندارد که سالی یک بار مجبور به تعویض چنین آیتمی در حمام خانه خود شود.

معرفی برند ترموزا کیفیت زیردوشی ­های آن

ترموزا برندی است که سابقه طولانی و پیشینه قابل توجهی در تولید محصولاتی نظیر جکوزی و تجهیزات حمام دارد. ترموزا همواره تلاش خود را بر مبنای تولید محصولات باکیفیت و قیمتی عادلانه بنا کرده است.

این برند بواسطه دانش فنی، استفاده از متریال باکیفیت و بکارگیری نیروهای متخصص دارای گواهینامه­ های معتبر میباشد. نظیر انجمن کیفیت آب، ایزو 9001، خدمات جهانی صدور مجوز، استاندارد ملی ایران، استاندارد اتحادیه اروپا و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

ازاین­رو فرقی نمی­کند به­دنبال خرید زیردوشی توکار هستید یا انواع ثابت، روکار و متحرک را ترجیح می­دهید، مهم این است که ترموزا تک­تک محصولات گفته­شده را با کیفیتی ایده­آل و قیمتی مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

جمع­ بندی

زیردوشی محصولی است که نه تنها در دکوراسیون­های مدرن مورد استفاده قرار می­گیرد. کارایی زیادی در خانه­های آپارتمانی که دارد که حمام و سرویس بهداشتی­شان مشترک است.

این خانه­ها بدلیل اینکه باید توجه ویژه­ای به تفکیک حمام و سرویس بهداشتی خود جهت رعایت بهداشت داشته باشند. نیاز شدیدی به انواع زیر دوشی و کابین­های شیشه­ای پیدا خواهند کرد.

وجود این محصولات باعث می­شود که از نفوذ آب و رطوبت به سایر بخش­های حمام جلوگیری شود. زیرا این محصولات به­خودی­خود دارای بخشی به­نام پانل هستند که به چاه متصل شده و آب خروجی از دوش را مستقیما به چاه منتقل می­کند.

زیر دوشی­ها در انواع توکار، روکار، ثابت و متحرک تولید می­شوند که هر کدام از آن­ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. باید بگوییم که جنس این محصولات بستگی به انتخاب و خواسته مشتری دارد.

بطوری که زیر دوشی­ها در انواع چینی، پلاستیکی، طرح سنگ، لعابی و فایبرگلاس تولید می­شوند که در میان انواع گفته­ شده، فایبرگلاس هواداران بیشتری دارد. نوع پلاستیکی با وجود مزایای متعددی که در اختیار کاربران قرار می­دهد، زیاد مورد توجه واقع نمی­شود.

برای خرید زیر دوشی توکار، محصولات جکوزی، انواع دیگر زیر دوشی­ها و تجهیزات حمام می­توانید به ­سراغ برند ترموزا بروید. این مجموعه بدلیل پیشینه درخشان در تولید این محصولات و استفاده از متریال باکیفیت و بهره­ مندی از قیمت مناسب، از شهرت و اعتبار خوبی بین خریداران برخوردار است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه