مجله ترموزا

چرا وان جکوزی ترموزا بخریم؟

چرا وان جکوزی ترموزا

چرا وان جکوزی ترموزا بخریم؟

با این سوال شروع کنیم که چرا وان جکوزی ترموزا بخریم؟ مزایای وان جکوزی طیف گسترده ای از بهبود شرایط سلامتی، از جمله آرامش بدن، بهبود گردش خون و کاهش درد عضلانی و مفاصل را ارائه می دهد. وان جکوزی ترموزا می توانند استرس را بیشتر از وان های معمولی تسکین دهند و از طرفی آرامش بیشتری را برای افراد فراهم سازند.

ترکیبی از آب گرم و جت های ماساژ در وان جکوزی ترموزا سبب گردش خون بهتر در بدن افراد می شود. این دو به کمک یکدیگر به رقیق شدن و باز شدن رگ های خونی کمک می کنند تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به اندام های اصلی بدن سرازیر شوند. کسانی که از آرتروز رنج می برند، بسیار مفید است.

پیش از استفاده از جکوزی به نکات زیر توجه گردد

بخش های دربردارنده قسمت های برق دار, که با ولتاژ خیلی ضعیف ایمن تا حداکثر 12ولت تغذیه می شوند، هنگامی که شخص در وان است نباید در دسترس باشد.

در مسیر سیم کشی ثابت از کلید قطع تمام قطب استفاده شود.

توصیه می شود که وسایل از طریق یک وسیله جریان پس ماند (RCD) یا جریان عملکرد پس ماند تا حداکثر 30mA تغذیه شوند.

توجه شود که تمامی قطعات در محل مناسبی مخصوص به خود نصب شود و اتصالات هم پتانسیل انجام شود.

در صورتی که وسیله وسیله مجهز به المنت گرمازا باشد دمای آب ورودی جکوزی نباید بیشتر از 50 درجه سانتیگراد باشد.

اگر کابل یا بند تغذیه آسیب ببیند، برای جلوگیری از خطر باید توسط سازنده و یا تعمیرکار مجاز یا شخص دارای صلاحیت مشابه تعویض شود.

دیگر موارد استفاده از جکوزی

به منظور جلوگیری از خطر ناشی از وصل مجدد ناخواسته حرارتی، این وسیله نباید از طریق قطع و وصل خارجی، مانند یک تایمر تغذیه شود یا به مداری متصل شود که مرتباً توسط تامین کننده برق، وصل (on) و قطع (off) می شود.

قطعاتی مانند کلیدها و کنترل ها باید فقط در ولتاژ خیلی ضعیف ایمن تا حداکثر 12 ولت تغذیه شوند.

جکوزی فقط باید مجهز به تمهیداتی برای اتصال دائم به سیم کشی ثابت باشند.

این وسیله نباید در محل های فاقد سیستم اتصال به زمین نصب شود.

تامین ایمنی کلیه سیستم های درگیر با تجهیز بر عهده مونتاژ کننده سیستم می باشد.

 

فواید استفاده از محصولات وان جکوزی ترموزا 

جکوزی شامل نازل هایی است که ترکیبی از آب و هوا را با شتاب زیاد از آن خارج نموده و به هدف می رساند. جکوزی با جت های خود حس متفاوت مانند ماساژ ایجاد میکند. تصور کنید، آب کاملا گرم است.  با نشستن در جکوزی هر ماهیچه یا عضله ای را که در بدن خود می‌خواهید ماساژ دهید.

ماساژ با آب سبب

  • گردش و جریان خون موثر در بدن
  • افزایش متابولیسم بدن
  • افزایش میزان ضربان قلب و پمپاژ سریعتر قلب
  • پمپاژ خون می تواند با کمک سیستم عصبی بدن خود را پاکسازی کرده و سموم را از خود دفع نماید.
  • کاهش درد ماهیچه ای، عصب دردهای مزمن از جسم و روح.
  • کاهش انقباض های ماهیچه ای و در نتیجه انبساط ماهیچه ها و عضلات و باعث تناسب اندام می گردد.
هشدار
  • در صورتی که بیماری قلبی و فشار خون دارید یا باردار هستید قبل از استفاده از جکوزی با پزشک معاالج خود مشورت نمایید.
  • این وسیله برای استفاده توسط افراد ( از جمله کودکان) با ناتوانی فیزیکی، حسی یا عقلی یا افراد بی تجربه و ناآگاه نیست ؛ مگر اینکه با سرپرست مسئول در قبال ایمنی آن ها باشد.

نوع ورق و بدنه وان جکوزی

ورق اکریلیک بهداشتی بدنه وان جکوزی ترموزا از مرغوب ترین بر اساس بالاترین استانداردهای جهانی ساخته می شود.

از مزیت های این ورق می توان به مقاومت بالا در برابر خش و ضد قارچ وضد جرم بودن آن اشاره کرد، اینگونه مزیت ها باعث حفظ درخشندگی ، شفافیت مداوم در محصولات می گردد.

اجزای تشکیل دهنده بدنه وان و جکوزی ها عبارتند از :

1-یک لایه سطحی از اکریلیک بهداشتی جهت مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی و همچنین دارای محافظت در مقابل اشعه U.V است.

2-در لایه میانی ABS برای استحکام اولیه بکار گرفته شده است.

3-لایه نهایی و بسیار مهم کامپوزیت است که متشکل از رزین و تقویتی ها می باشد.وظیفه آن استحکام فوق العاده زیاد و جلوگیری از خمیدگی بدنه محصول و صدمات ناشی از آن است. در این روش بر خلاف سازندگانی که تنها از ورق ABS استفاده کرده و به استحکام کم آن اتکا می کنند. بخش مهمی از ثبات ابعادی و هندسی آن با نقص همراه شده و در دراز مدت باعث دفرمگی و همچنین به کاهش طول عمر مفید محصول منجر می گردد.

روش نصب  وان جکوزی

 

پانل طولی و جانبی

 

 

پانل طولی و جانبی

 

گام اول :  تراز نمودن جکوزی

 

جهت استفاده مفید و اطمینان از خارج شدن کامل آب در تمامی سطوح باید محصول تراز باشد.

تراز بودن جکوزی

 

 

گام دوم : نصب سیفون

ابتدا سیفون را متصل و از نحوه صحیح اتصالات اطمینان حاصل نمایید. سپس لوله خرطومی را داخل فاضلاب قرار دهید و محل اتصال را با چسب سیلیکون (آکواریوم آنتی باکتری جهت جلوگیری از وجود قارچ و ورود حشرات به داخل حمام) به طور صحیح آب بندی نمایید.

نصب سیفون

گام سوم : اتصال برق

دستگاه جکوزی را به سیستم برق ارت دار (اتصال به زمین)به  فاصله 20 الی 40 سانتی متر بالاتر از کف زمین وصل نمایید. ابتدا جکوزی  را از طریق اتصال دائم به سیم کشی ساختمان وصل کنید و از وجود برق در دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

هشدار :

توجه کنید که ساختمان حتما باید مجهز به سیستم ارت (اتصال به زمین) باشد در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن به عهده مشتری خواهد بود.

دقت نمایید که بند یا کابل تغذیه برق دستگاه در سطح زمین نبوده و به طور صحیح به سیم کشی ساختمان نصب شود و دور از هر گونه رطوبت و آب باشد.

گام چهارم : اتصالات شیرآلات

در صورتی که دستگاه شما مجهز به پرکن آب می باشد بایستی ابتدا اجزاء آن را به طور صحیح نصب کرده و سپس دو عدد شیلنگ آب سرد و گرم را به محل ورودی آب نصب نمایید.

گام پنجم : نصب پانل ها

در صورتی که دستگاه شما پانل طولی و جانبی دارد ، ابتدا پانل جانبی را به وسیله پیچ خودکار به بست L  شکل پلاستیکی نصب نموده و سپس پانل طولی را همانند پانل عرضی نصب نمایید.

 

پانل طولی و جانبی

پانل جکوزی

 

 

گام ششم : راه اندازی

ابتدا مجددا از وجود برق در دستگاه اطمینان حاصل نموده سپس داخل وان را آب گیری نمایید. توجه نمایید که آب  داخل وان حداقل  تا 5 سانتی متر بالاتر از نازل های ماساژ برسد و سپس کلید دستگاه را روشن نمایید.

گام هفتم : آب بندی

پس از نصب کامل و راه اندازی و تست عملکرد دستگاه ابتدا آب داخل وان را تخلیه نمایید.  از عاری بودن رطوبت بر روی لبه های دستگاه مطمئن شوید، سپس به وسیله چسب سیلیکون (چسب آکواریوم آنتی باکتری جهت جلوگیری از وجود قارچ ها استفاده گردد) فاصله بین دیوار و جکوزی را آب بندی کنید.

READ  خرید آنلاین جکوزی

توجه:

دقت نمایید جهت نتیجه گیری مطلوب بعد از اعمال چسب سیلیکون به مدت حداقل 24 ساعت از دستگاه بهره برداری نشود.

نحوه عملکرد قطعات و مشاهده اجزای تشکیل دهنده جکوزی :

شاسی جکوزی :

اسکلت جکوزی، یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده وان و جکوزی است. شاسی های ترموزا از جنس استیل با گرید 304 بهداشتی در حال تولید می باشد. در شاسی های استیل علاوه بر بخش تکنیکی و زیبایی شاسی ،برای استحکام آن از پروفیل استیل 1*25*25 میلیمتری از نوع درجه یک نیاز است که با کیفیت بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل اینکه شاسی در فضای حمام در معرض رطوبت بسیار بالا قرار دارد ، نمونه هایی از آن ها از نظر مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی برای انجام تست مخرب مرتباً در آزمایشگاه مورد سنجش قرار می گیرند.

 

شاسی جکوزی

پمپ آب جکوزی (water pomp)

پمپ های مورد استفاده در جکوزی های ترموزا مختص حمام طراحی و ساخته شده اند. این پمپ ها از نوع گریز از مرکز یک طبقه هستند که برای کار با تجهیزات ماساژ آبی طراحی شده اند.

موتور جکوزی

پمپ های جکوزی ترموزا در معرض کنترل های دقیق الکتریکی و هیدرولیکی هستند و به دقت مورد بررسی قرار می گیرند. پمپ ها از بهترین نوع تولید شده در سطح جهانی و بالاترین استانداردهای بین المللی اتحادیه اروپا CE و IPX5 از نظر ضد آب بودن را دارا هستند.

 

موتور بلوئر(دمنده) 

موتور جکوزی تیپ های 3و 4و 5 تعبیه شده است.  علاوه بر پمپ آب جکوزی به عنوان موتور دوم مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه این موتور، مکش هوا از محیط و دمش آن از جت های کف می باشد.

 

موتور بلوئر(دمنده)

 ساکشن جکوزی

ساکشن برای خروج آب جکوزی به پمپ آب است.  وجود صافی در دهانه ساکشن مانع از ورود مواد زائد مو و اجسام معلق در آب به داخل پمپ می گردد.دقت کنید در هنگام استفاده از جکوزی دهانه ساکشن به وسیله مواد زائد یا بدن شخص استفاده کننده مسدود نگردد.

ساکشن جکوزی

 

ماساژورهای کناری

بدین وسیله ترکیبی از آب و هوا از ماساژورهای کناری با قابلیت تنظیم فشار خارج می شوند. در این عمکرد تمامی عضلات، ماهیچه ها و همچنین عضلات کمر و گردن هدف ماساژ قرار می‌گیرند.

 

ماساژورهای کناری

ماساژور کف (بلوئر) 

در تیپ های 3و 4و 5 علاوه بر ماساژورهای کناری ، ماساژورهای کف، هوا را از طریق موتور دمنده و نازل ها وارد جکوزی می کنند.  هوا از ماساژور کف به صورت لرزشی خارج شده که با این عملکرد عضلات و ماهیچه های پا هدف ماساژ قرار می گیرند.

ماساژور کف

زیرآب سرریز اتوماتیک

آب داخل جکوزی، پس از استفاده، از طریق زیرآب تخلیه می شود. با چرخاندن دستگیره در جهت عقربه های ساعت ، دریچه زیرآب باز می شود مانند شکل شماره 2 و آب تخلیه می شود. برای پر کردن  آب جکوزی با چرخاندن دستگیره برخلاف جهت عقربه های ساعت، دریچه زیرآب بسته می شود. نوع دیگری از زیرآب وجود دارد که پدالی می باشد که با فشردن آن زیرآب باز و با فشردن مجدد زیرآب بسته خواهد شد همان طور که در شکل می بینید.

 

دستگیره سیفون جکوزی

 

 

 سنسور سطح سنج 

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پمپ، جکوزی های ترموزا در تیپ های2 ،3، 4 و5 به سنسورسطح سنج آب مجهز شده اند. این سنسور در مواقعی که سطح آب پایین تر از حد استاندارد باشد اجازه نمی دهد پمپ جکوزی روشن شود. محل قرارگیری سنسور سطح سنج از پوشاندن سنسور توسط حوله ، لباس یا بدن شخص جداً  جلوگیری نمایید چرا که در این صورت مانع از عملکرد صحیح سنسور خواهید شد.

 

سنسور سطح سنج

شیر تنظیم فشار هوا(رگلاتور هوا)

رگلاتور هوا برای تنظیم مقدار هوا در آب خروجی ماساژورهای کناری مورد استفاده قرارمی گیرد. اگر شیر تنظیم برخلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده شود، مقدار هوای مخلوط دربا چرخاندن شیر تنظیم در جهت عقربه های ساعت، هوای مخلوط در آب کم و در نتیجه از فشار ماساژورها کاسته خواهد شد.

شیر تنظیم فشار هوا

فیوز محافظ جان (قطع کن جریان برق)

در صورت بروز هر گونه اتصالی در جریان برق ، فیوز عمل کرده و باعث قطع جریان ورودی برق به دستگاه می شود.

فیوز محافظ جان

چراغ LED

برای جکوزی و رنگ درمانی، که در درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی کاربرد دارد، ترموزا در جکوزی های تیپ 2 ،3،4 و 5 خود از لامپ LED هفت رنگ تولید با تکنولوژی SMTmachin بهره گرفته است.

چراغ LED

روشنایی لامپ،در  زیرآب توسط کلید روشن و خاموش می شود.

 

گرم کن(هیتر) 

سیستم گرمکن که وظیفه کنترل دمای جکوزی را برعهده دارد به عنوان آبشنی که به درخواست مشتریان عزیز قابلیت نصب بر روی تمامی تیپ های جکوزی ترموزا را داراست.  سنسور مخصوص، دمای آب در گردش جکوزی را در حد نرمال در دمای 30 الی 38 درجه سانتیگراد تنظیم شده نگه می دارد. دمای گرم کن توسط صفحه کنترل دیجیتالی قابل تنظیم می باشد.(در تیپ های 4و5)

کلید یک طرفه هوا 

در جکوزی تیپ های 3، 4 و 5 برای جلوگیری از ورود آب جکوزی به داخل موتور دمنده (بلوئر) مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله بسیار مهم است و درسطح لبه جکوزی در بالاترین قسمت نسبت به سطح آب بسته می شود.

کلید یک طرفه هوا

هشدار:

از چرخاندن و بازکردن درپوش یا ریختن هر گونه مایعات به داخل آن جداً جلوگیری نمایید.

 

آشنایی با آیتم های گوناگون در جکوزی ها

برای در نظر گرفتن سلایق و نیازهای گوناگون و همچنین توان خرید مصرف کنندگان ، محصولات ترموزا در انواع طرح ها و مدل ها ارائه می شوند.

در جدول زیر به امکانات جانبی محصولات در تیپ های متفاوت به طور خلاصه اشاره شده است.

سیستم

تجهیزات

صفحه کنترل

 

شیر تنظیم فشار هوا

ماساژور کناری(جت)

Water poump

فیوز محافظ جان

 

سنسور سطح سنج

ماساژور کف

موتوردمنده(بلوئر)

چراغ LED

ریموت کنترل

تیپ1 پنوماتیک
تیپ2 دیجیتال لمسی
تیپ3 دیجیتال لمسی
تیپ4 لمسی و رادیو آبشن
تیپ5 لمسی و TV آبشن

 

جکوزی تیپ 1

صفحه کنترل های جکوزی تیپ1 شامل یک کلید پنوماتیک (روشن/خاموش) و یک شیر تنظیم فشار هوا است. کلیدهای پنوماتیک جکوزی های ساحل وان در دو شکل مختلف مانند شکل بالا تعبیه شده است.

ابتدا دستگیره سرریز تخلیه را برخلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده و از بسته بودن درپوش زیرآب اطمینان حاصل نمایید.

جکوزی تیپ 1

جکوزی را از آب پر کنید به گونه ای که سطح آب تقریبا به 5 سانتی متر بالاتر از ماساژورهای کناری  برسد. با فشار دادن کلید پنوماتیک (روشن/خاموش) دستگاه روشن می شود. همچنین با چرخاندن شیر تنظیم فشار در خلاف جهت عقربه های ساعت دریچه هوا باز شده و به این وسیله می توان فشار ماساژورها را کم یا زیاد نمایید.

READ  لیست قیمت جکوزی و محصولات ترموزا

این امکان برای شما وجود دارد که با تغییر دادن جهت ماساژورها مسیر جریان آب و هوا را به دلخواه تغییر داده و یا همچنین جریان آب و هوا را در یک مسیر قطع یا وصل کنید.

پس از استفاده از جکوزی، با فشاردادن کلید پنوماتیک (روشن/خاموش) دستگاه خاموش می شود. برای تخلیه آب جکوزی ، دستگیره سرریز تخلیه را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا آب جکوزی کامل تخلیه شود. پس از تخلیه آب، جکوزی را به مدت 10 ثانیه روشن کنید.

الکتروپمپ های جکوزی ترموزا مجهز به سیستم تخلیه کامل است، این عملکرد برای جلوگیری از رسوب گذاری و آب باقی مانده در داخل پمپ و اتصالات آن موثر است.

جکوزی تیپ2 

کنترل پنل جکوزی های تیپ2 شامل یک صفحه دیجیتال لمسی و یک شیر تنظیم فشار هوا است. صفحه دیجیتال لمسی دارای یک کلید با لامپ LED  (روشن/خاموش) است.

در صورتیکه لامپ LED صفحه دیجیتال چشمک زن باشد به این معناست که برق دستگاه متصل است و دستگاه در حالت آماده به کار قرار دارد.

توجه :

تا وقتی که جکوزی آبگیری نشده است صفحه دیجیتال چشمک زن بوده و کار نخواهد کرد. ابتدا دستگیره سرریز تخلیه را برخلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده و از بسته بودن درپوش زیرآب مطمئن شوید.

صفحه دیجیتال چشمک زن

وقتی آب به حد مطلوب رسید لامپ چشمک زن در صفحه دیجیتال خاموش می شود سپس شما می توانید با لمس کردن صفحه دیجیتال دستگاه را روشن/خاموش کنید. لازم به ذکر است با گذشت 1دقیقه از لمس کردن صفحه دیجیتال ، کلید به طور خودکار قفل می شود که با لمس مجدد تا 3 ثانیه بعد به حالت آماده به کار باز می گردد.

 

توجه :

در طول فعالیت جکوزی اگر آب پایین تر از سطح مورد اشاره (از محل سنسور سطح سنج آب) برسد دستگاه به طور خودکار خاموش شده و چراغ صفحه کلید شروع به چشمک زدن می کند.

همچنین با چرخاندن شیر تنظیم فشار برخلاف جهت عقربه های ساعت دریچه هوا باز شده و به این وسیله می توان فشار ماساژورها را کم یا زیاد کنید.

این امکان وجود دارد که با تغییردادن جهت ماساژورها مسیر جریان آب و هوا را در یک مسیر دلخواه هدایت کنید.

پس از تخلیه آب جکوزی، دست خود را در محل برچسب سنسور سطح سنج قرار داده و مجدد دستگاه را به مدت 10 ثانیه  روشن کنید این عملکرد برای جلوگیری از رسوب‌گذاری آب باقی مانده در داخل پمپ و اتصالات آن موثر می باشد.

پس از تخلیه کامل با لمس کلید خاموش/روشن دستگاه را خاموش کنید.

جکوزی تیپ3 

صفحه کنترل جکوزی های تیپ 3 شامل 4 کلید عملکرد  می باشد. وقتی لامپ LED روی کلید شماره 1(روشن/خاموش) چشمک زن باشد، برق دستگاه متصل است اما آب کافی در جکوزی وجود ندارد. جکوزی تیپ 3

ابتدا با لمس کردن دکمه شماره 1 (روشن/خاموش) کلید را آماده به کار نمایید. زمان تعریف شده برای استفاده از جکوزی یک ساعت می باشد که با لمس مجدد کلید شماره1 می توانید جکوزی را خاموش کنید. دکمه شماره 2 مربوط به روشن و خاموش کردن لامپ LED می باشد.

کلید سوم  مربوط به ماساژورهای کف (موتور بلوئر) می باشد که با روشن شدن آن جریان آب به همراه هوا از جت های کف خارج می شوند.

کلید شماره چهارم مربوط به فعال کردن ماساژورهای کناری (water poump) می باشد.

حداکثر زمان مناسب برای کارکرد ماساژورهای کف یک ساعت است. پس از استفاده از جکوزی با لمس مجدد کلیدهای فعال شده، کلیه سیستم ها خاموش می شوند. بعد از خاموش شدن دستگاه دستگیره زیرآب را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا آب جکوزی تخلیه شود.

پس از تخلیه شدن آب جکوزی، کلید شماره 3 را لمس کنید. پس از تخلیه کامل آب جکوزی، کف دست خود را در محل برچسب سنسور سطح سنج قرار داده و مجدد دستگاه را به مدت 10 ثانیه روشن کنید سپس کلید شماره 3 را لمس کنید. در زمانی که جکوزی خالی از آب شد با لمس کردن دکمه شماره 3 ماساژورهای کف را به مدت 30 ثانیه روشن کنید تا از ماندن آب در مجرای آن ها و رسوب گذاری جلوگیری شود.

جکوزی تیپ 4

جکوزی های تیپ4 دارای امکانات گسترده و قابلیت تنظیم و برنامه ریزی پیشرفته هستند. صفحه کنترل این جکوزی شامل مجموعه ای از کلیدها، در یک صفحه نمایشگر است. با فشاردادن هر کلید لامپ LED آن روشن می شود و شکل آن در صفحه نمایشگر نشان داد می شود.صفحه کنترل جکوزی

برای شروع ابتدا باید جکوزی را پر از آب کنید، قبل از این کار با گرداندن دستگیره سرریز برخلاف جهت عقربه های ساعت از بسته بودن زیرآب مطمئن شوید. همچنین دقت کنید دهانه ی ساکشن به وسیله اشیاء زائد مسدود  نشده باشد.

با فشاردادن کلید شماره1 صفحه نمایشگر روشن می شود.

کلید شماره9 مربوط به ماساژور کف (موتور بلوئر) است. با لمس کردن کلیدهای شماره 7و8 .می توان قدرت دمندگی ماساژورهای کف را تنظیم نمود. کلید شماره 10 برای روشن و خاموش کردن ماساژورهای کناری (water poump) است.

جکوزی تیپ چهارم

کلید شماره11 برای روشن و خاموش کردن چراغ LED  سیستم جکوزی می باشد.

با لمس کردن کلید شماره 12صفحه لمسی کنترل بعد از 3 ثانیه قفل می شود و دیگر با برخورد آب و تماس ناخودآگاه بدن شما تنظیمات تغییر نخواهد کرد با لمس مجدد این کلید دوباره صفحه کنترل لمسی بعد از 3 ثانیه قفل ، باز شده و می توانید تغییرات دلخواه را انجام دهید.

کلید شماره 6 برای فعال یا غیرفعال کردن گرم کن (هیتر) کاربرد دارد. همچنین بعد از لمس کردن این کلید می توانید با به وسیله کلیدهای 3و4  درجه دمای آب را تنظیم نمایید.

تیپ 4 جکوزی های ترموزا مجهز به رادیو آپشن می باشد که با لمس کلید شماره5 میتوانید از این قابلیت استفاده کنید و همچنین با لمس کردن کلید های3 و 4 قادر خواهید بود موج رادیویی مورد نظر خود را بیابید و در صورت نیاز میتوانید با فشردن کلید شماره 2 این موج را در حافظه سیستم خود ذخیره نمایید. کاهش یا افزایش صدای سیستم با کلید های شماره7 و 8 امکان پذیر است.

صفحه نمایشگر

سیستم فوق دارای دماسنج است و مرتباً دمای آب را در صفحه نمایشگر نشان می دهد.

پس از استفاده از جکوزی ، با لمس کردن کلیدها آن ها را خاموش کنید. وقتی دستگاه خاموش شد دستگیره زیرآب را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آب جکوزی تخلیه شود . پس از تخلیه کامل آب جکوزی، کف دست خود را در محل برچسب سنسور سطح سنج قرار داده و کلید شماره 10 را به مدت 10 ثانیه روشن کرده و خاموش کنید. سپس کلید شماره 9 را روشن کنید بعد از 30 ثانیه خاموش کنید. این امر از ماندن آب در مجرای اتصالات و رسوب گذاری جلوگیری می کند.

جکوزی تیپ 5

جکوزی های تیپ 5 دارای امکانات گسترده و وسیعی با قابلیت تنظیم و برنامه ریزی پیشرفته هستند. در صفحه کنترل این جکوزی که مجموعه ای از کلیدها هستند در یک صفحه نمایشگر T.V نشان داده می شود. با فشاردادن هر کلید علامت آن در صفحه ظاهر می گردد.

READ  درباره جکوزی لاکچری مدل 175 بیشتر بدانیم

صفحه نمایشگر TV همچنین دقت کنید دهانه ساکشن به وسیله اشیاء زائد مسدود نشده باشد.

با فشار دادن دکمه روشن/خاموش که در قسمت جانبی دستگاه تعبیه شده صفحه نمایشگر را روشن کنید. با لمس کردن کلید شماره 1 صفحه نمایشگر تلویزیون خاموش و یا روشن می گردد.

کلید شماره 2 : برای روشن و خاموش کردن چراغ LED سیستم جکوزی است.

کلید شماره 3 : برای روشن و خاموش کردن ماساژورهای کناری (water poump) می باشد.

نکته :

در صورتی که سطح آب از حد مطلوب کاهش پیدا کند ماساژورهای کناری (water poump) خاموش خواهد شد.

کلید شماره 4 : مربوط به ماساژورهای کف است، با لمس کردن این کلید موتور دمنده (بلوئر) روشن یا خاموش می شود.

در صورتی که سطح آب از حد مطلوب کاهش پیدا کند موتور دمنده خواموش خواهد شد.

کلید شماره 5 : برای فعال یا غیر فعال کردن گرم کن (هیتر) کاربرد دارد.

لازم است بدانید در صورتی این عملکرد فعال خواهد شد که کلید شماره 3 در حالت روشن باشد.

کلید شماره 6 : با لمس کردن این قسمت رادیوی دستگاه شما روشن خواهد شد. با استفاده از دکمه های ریموت کنترل قادر خواهید بود موج رادیویی مورد نظر خود را بیابید و در صورت نیاز با فشردن دکمه منو آن را در حافظه سیستم ذخیره نمایید.

نکته :

کلید شماره 7 : امکان پاسخگویی به تماس های تلفن را برای شما فراهم می آورد. هنگامی که تلفن شما زنگ می خورد با لمس کردن این کلید شما می توانید با مخاطبین خود مکالمه نمایید.

کلید شماره 8و9 : این آیتم مربوط به شیرآلات پرکن جکوزی است، در صورت سفارشی بودن محصول این آیتم فعال خواهد شد و به طور خلاصه جهت پر کردن آب جکوزی به صورت دستور الکتریکی می باشد.

سیستم فوق دارای دماسنج است و مرتبا دمای آب را در صفحه نمایشگر نشان می دهد.

این محصول در صفحه نمایشگر خود تایمر (زمان سنج) خودکار به مدت 120 دقیقه دارد که می توان زمان دلخواه را در آن ذخیره نمود و پس از اینکه زمان به پایان برسد دستگاه به طور خودکار خاموش خواهد شد.

علاوه بر این، این امکان برای شما فراهم است که از صفحه نمایشگر دستگاه به صورت فول رنگی و با کیفیت بسیار مطلوب بهره مند گردید و همچنین این دستگاه به ورودی های A.V مجهز بوده تا بدین وسیله بتوان آن را به سایر دستگاه های صوتی و تصویری در بیرون ازحمام متصل نمود و بهره برد.

توجه : پس از اتمام کار با جکوزی، با لمس کردن کلیدها آن ها را خاموش کنید. وقتی دستگاه خاموش شد دستگیره زیرآب را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آب جکوزی تخلیه شود. این امر از ماندن آب در مجرای اتصالات و رسوب گذاری جلوگیری می کند.

نحوه نظافت و نگهداری از جکوزی و سایر محصولات:

پس از هر بار استفاده وان یا جکوزی باید پاکیزه شود. برای این کار می توانید از یک پارچه نرم یا اسفنج و مایعات پاک کننده غیرفرساینده مانند مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی استفاده کنید.

ابتدا مایع را به سطح وان یا جکوزی آغشته نمایید و سپس آن را با آب بشویید. برای خشک کردن سطح وان یا جکوزی نیز می توان از پارچه نرم استفاده کنید.

جهت نظافت ماهانه در مناطقی که دارای آب سخت هستند و یا برای جلوگیری از جرم گرفتگی و به وجودآمدن آلودگی و میکروب های مضر، ابتدا باید جکوزی را از آب 40 درجه سانتیگراد پر کرده و مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و سیستم جکوزی را روشن کنید تا به مدت 5 دقیقه کار کند، سپس جکوزی را خاموش و آب آن را به مدت 5 دقیقه روشن نمایید. پس از این مرحله می توانید جکوزی را خالی نموده و با یک پارچه نرم سطوح وان یا جکوزی را تمیز نمایید.

هشدار:

به دلیل بالا بودن درصد خوردگی برخی از مایعات پاک کننده قوی مانند وایتکس، جوهرنمک، الکل، آمونیاک، آستون و یا هر نوع ساولن و حلال های مشابه دیگر ، هرگز گزینه مناسبی برای تمیز کردن وان یا جکوزی نمی باشند.

توصیه مهم:

برای جلوگیری از ایجاد رسوب در اتصالات و پمپ جکوزی توصیه می شود با توجه به میزان سختی آب منطقه دستگاه تصفیه آب در مسیر ورودی آب نصب نمایید.

لطفاً قبل از تماس با واحد خدمات پس از فروش ابتدا جدول رفع عیوب احتمالی را با دقت مطالعه فرمایید.

این امر باعث کاهش اتلاف وقت و هزینه شما می گردد.این جدول شامل موارد عمومی بوده که به خرابی دستگاه یا لوازم آن ارتباط ندارد.

جدول رفع عیوب احتمالی جکوزی

عیوب به وجود آمده و خطاهای رایج اصلاح و رفع عیوب
 

1-      پمپ روشن نمی شود

برق نیست فیوز را بررسی کنید از پریز برق
بر اثر استفاده طولانی مدت (بیش از 30 دقیقه) و به دلیل گرم شدن موتور و جود سنسور در داخل موتور، این عملکرد طبیعی است و مدتی بعد از خنک شدن موتور پمپ مجددا به طور خودکار روشن می شود.
سطح آب را تا حد سنسور سطح سنج پر کنید.

(50 میلیمتر بالاتر از ماساژورهای کناری)

اتصال برق بین جعبه فرمان و صفحه کلید برقرار نمی باشد

(جکوزی تیپ2و3و4و5)

کلید پنوماتیک (روشن/خاموش) روی لبه وان به درستی کار نمی کند، ممکن است شیلنگ مویی به درستی متصل نشده باشد و یا پیچ خورده باشد.
پروانه مکنده پمپ ممکن است به وسیله شی و یا ماده خارجی گیر کرده باشد.

(در این مورد با خدمات پس از فروش شرکت تماس حاصل نمایید)

 

2-پمپ روشن می شود ولی آب از ماساژورها به خوبی خارج نمی شود.

سطح آب را تا حد سنسور سطح سنج پر کنید.

(50 میلیمتر بالاتر از ماساژورهای کناری)

 بدن روی صافی ساکشن نرود.
پیچ روی صافی ساکشن را باز کرده و آن را از وجود مواد زائد یا اجسام خارجی پاک نمایید.
پمپ درست و ثابت نصب نشده است.
پمپ صفحه کلید برای 10 ثانیه روشن و خاموش کنید. پنج بار تکرار تا هوای حبس شده در داخل پمپ پاکسازی شود.
شیر تنظیم فشار هوا قرار گرفته روی لبه وان را در جهت خلاف عقربه های ساعت چرخانده تا به طور کامل باز شود
ممکن است شیر ماساژورهای کناری مسدود شده باشد . آن را در جهت خلاف عقربه های ساعت چرخانده تا به طور کامل باز شود.
 افت ولتاژ (جهت رفع این مورد با اداره برق منطقه تماس حاصل فرمایید.)
 

3-نشت آب از اتصالات مختلف جکوزی

در صورت نشت آب از اتصالات مختلف جکوزی و برای جلوگیری از برق گرفتگی ،برق ورودی به دستگاه جکوزی را قطع نمایید و برای رفع اشکال با امور خدمات پس از فروش شرکت تماس حاصل فرمایید.

 

 واحد خدمات پس از فروش:

02165605289

02165605290

www.Termoza.ir

https://telegram.me/termaza       

 

banner insta

بازگشت به لیست