مجله ترموزا

کاهش وزن با جکوزی

کاهش وزن با جکوزی ترموزا

کاهش وزن با جکوزی

بسیاری از مردم به‌دنبال یک روش سریع برای کاهش وزن هستند؛ ما به شما استفاده از جکوزی را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه‌بر ایجاد حس آرامش‌بخش، در رسیدن به وزن ایده‌آل نیز به شما کمک می‌کند.

به‌لحظه‌ای فکر کنید که بعداز گذراندن یک روز سخت، وارد جکوزی شده و ماساژی که براثر فشار آب به مفاصل شما وارد می‌شود، در رفع خستگی شما اثرگذار بوده و با انرژی مضاعف به‌ ادامه برنامه خود در طور روز رسیدگی می‌کنید.

در این مقاله قصد داریم به‌طور جامع به بررسی موضوع جکوزی و فواید آن بپردازیم تا با روشی کاملا مفید و سالم به هدف تناسب اندام دست پیدا کنید.

 

جکوزی چه تأثیری در کاهش وزن دارد

یک استراحت 20 دقیقه‌ای در وان آب گرم همراه با رعایت رژیم غذایی، التهاب عضلات را کم کرده و به سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. جکوزی‌ها با داشتن تجهیزات مناسب و فضایی برای استراحت، گزینه مناسبی برای چربی‌سوزی فراهم می‌کنند. همچنین قرارگرفتن در آن‌ها باعث می‌شود متابولیسم بدن افزایش پیدا کند و ضربان قلب بالا برود، در نتیجه تا چندین ساعت بدون آنکه فعالیتی انجام دهید کالری می‌سوزانید.

 

طبق تحقیقاتی که انجام شده، هر فرد با یک ساعت شناکردن در آب گرم، به اندازه یک ساعت پیاده‌روی کالری می‌سوزاند. البته تغذیه مناسب، پیروی از سبک زندگی سالم به‌همراه برنامه ورزشی می‌تواند در تسریع این روند مؤثر باشد.

جکوزی چه تأثیری در کاهش وزن دارد

مزایای استفاده از جکوزی برای کاهش وزن

آب‌درمانی یکی از روش‌های قدیمی جهت بهبود بیماری‌های مفصلی، سرگیجه و بیماری‌های مزمن است که با استفاده منظم از آن به نتایج خوبی خواهید رسید. شواهد علمی نشان می‌دهد که ایستادن در آب گرم می‌تواند عملکرد قلب را افزایش دهد و دردهای عضلانی را کاهش دهد. حال بیایید برای درک بهتر، با مزیت جکوزی آشنا شویم.

READ  کابین دوش

تأثیر جکوزی در کاهش وزن با رفع استرس

استرس با افزایش اشتهای کاذب، می‌تواند مانع از رسیدن به وزن مطلوب ‌شود. زیرا فرد در چنین موقعیتی برای رفع گرسنگی غذاهای پرکالری مصرف می‌کند در نتیجه باعث افزایش چربی در ناحیه شکم می‌شود که خود از عوامل مخرب در روند کاهش وزن محسوب می‌شود.

استراحت‌ در جکوزی ازطریق بازشدن عضلات، تنفس آرام و تخلیه هورمون‌های مفید مانند اندورفین به کاهش استرس کمک می‌کند. همچنین با کاهش فشارهای عضله، موجب آرامش بدن می‌شود.

کاهش فشارخون از طریق وان آب گرم

استفاده از جکوزی به مدت 20 دقیقه می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. البته این موضوع دررابطه‌با افرادی که فشارخون بالایی دارند صدق نمی‌کند. به‌علاوه بهتر است این افراد از آب گرم ‌و سرد در مدت‌زمان‌ کوتاه استفاده نکنند.

استفاده از جکوزی برای بهبود دیسک کمر و کمردرد

کمردرد یکی از مشکلاتی است که علاوه‌بر ناحیه کمر بر قسمت‌های دیگر بدن نیز تأثیر می‌گذارد. پزشکان با استفاده از داروهای مختلف طی مدت‌زمان طولانی تنها درد را کاهش می‌دهند. درحالی‌که استفاده از آب گرم، می‌تواند سریع‌تر از هر دارویی مسکن درد شما باشد.

فشار آب در وان می‌تواند گردش خون را بالا برده و بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند. به‌علاوه تمامی این مزایا برای افرادی که در حادثه‌های خطرناک آسیب مفصلی دیده‌اند نیز مؤثر است.

خواب آرام و راحت با استفاده از آب گرم

یکی از مواردی که می‌تواند باعث خلل در وزن مناسب شود، خواب ناکافی و مزمن است. همان‌طور که می‌دانید خواب مناسب تأثیر زیادی بر هورمون‌ها و سیستم ایمنی بدن دارد. در اثر بی‌خوابی هورمون کورتیزول ترشح شده و در فرد حس گرسنگی ایجاد می‌کند و فرد کالری بیش از نیاز خود دریافت می‌کند در نتیجه دچار افزایش وزن می‌شود.

READ  خرید وان حمام و وان جکوزی

آب گرم در کم‌شدن استرس و ایجاد آرامش ذهنی تأثیر بسزایی دارد و همین موارد بدن را برای یک خواب دلچسب و آرام آماده می‌کند. اگر 2 ساعت قبل‌از خواب، به مدت 20 دقیقه در آب گرم بمانید، خواب عمیق و راحتی را تجربه خواهید کرد.

کاهش درد عضلات

اگر دقت کنید، غوطه‌ور شدن به مدت کوتاه در آب گرم، سبب بازشدن رگ‌های خونی می‌شود و این ویژگی باعث بهبود جریان خون در تمام نواحی عضلات خواهد شد. استفاده از وان آب گرم بعد از تمرینات ورزشی می‌تواند تأثیر بیشتری بر بازیابی عضلات و کالری سوزی بگذارد.

درمان دیابت و بیماری ‌های قلبی

استفاده منظم از جکوزی، راهکاری عالی برای تنظیم ضربان قلب و سطح قندخون است. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد که استفاده 10 دقیقه از جکوزی در درمان چاقی و دیابت تأثیرگذار است.

پوست شاداب و جوان با استفاده از جکوزی

فعالیت‌های روزمره، استرس و اضطراب شغلی، خستگی‌های طولانی‌مدت بر پوست شما تأثیر منفی می‌گذارد و باعث ایجاد چین‌وچروک‌ در پوست شما می‌شود. وان‌های جکوزی یک راهکاری برای دورشدن از این دغدغه‌های روزمره است.

ممکن است بپرسید چطور آب گرم می‌تواند برای پوست تأثیرگذار باشد؟! بخاری که از آب ساطع می‌شود با مرطوب‌کردن پوست و پاکسازی لایه‌های رویی باعث ازبین‌رفتن آلودگی‌های صورت می‌شود.

درمان میگرن و سردرد های‌ معمولی تنها با آبزن

شناکردن در وان آب گرم، رگ‌های خونی را باز کرده و جریان خون را افزایش می‌دهد. این امر برای کاهش دردهای میگرن و سردرد نقش یک ماساژور قوی را ایفا می‌کند.

کاهش وزن با جکوزی

یک کاهش وزن ایده‌آل با خرید جکوزی

باتوجه به اینکه دسترسی به منابع آب گرم طبیعی و استخرها کمی سخت است؛ به همین علت ‌وان‌های آب گرم را در اندازه‌ و مدل‌های مختلف برای استفاده در خانه نیز طراحی کرده‌اند. درصورتی‌که در معرض دردهای عضلانی و مفصلی هستید، بهترین تصمیم خرید یک وان جکوزی است.

READ  خرید و قیمت وان جکوزی چند نفره

جکوزی علاوه‌بر سابقه طولانی از مزایایی که برای سلامتی کلی بدن دارد، یکی از عناصر اصلی دکوراسیون حمام هم محسوب می‌شود. استفاده منظم از این محصول در خانه می‌تواند یک سبک زندگی سالم باشد که به ما کمک می‌کند خواب راحتی داشته باشیم و با کاهش کورتیزول، ذهن ما را شاد می‌کند.

جمع‌بندی

برای کاهش وزن راه‌های زیادی وجود دارد اما ‌برنامه‌ای که شما را سریع‌تر به نتیجه برساند سخت پیدا می‌شود. ما در این مقاله به شما راهکاری مفید را ارائه کردیم که علاوه‌بر حفظ سلامتی کلی بدن، می‌تواند نتایج اطمینان‌بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

شما می‌توانید قبل از تمرین‌های ورزشی و بعد از یک روز کاری سخت، با قرارگرفتن در آب گرم عضلات خود را تقویت کرده و حس آرامش را به بدن خود هدیه کنید.

 

اینستاگرام ترموزا

اینستاگرام ترموزا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *