مجله ترموزا

مزایای آب درمانی با جکوزی

مزایای آب درمانی با جکوزی

مزایای آب درمانی با جکوزی

آب درمانی (هیدروتراپی) یکی از روش‌های موثر برای تسکین دردهای جسمی و روحی است که استفاده از آن قدمتی طولانی دارد. حس طراوت و شادابی بعد از حمام را به‌خاطر بیاورید. این احساس تنها به‌دلیل تمیز‌شدن نیست. بلکه ناشی از خواص درمانی آب است. حال اگر این روش با تجهیزات و تکنیک‌های درست و با استفاده از فشار و دمای آب انجام شود، نتایج فوق‌العاده‌ای را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

با وجود جکوزی‌های باکیفیت ترموزا و امکانات آن مثل موتور و جت‌های جکوزی، آب‌درمانی راحت‌تر شده و دیگر لازم نیست برای بهره‌مندی از خواص آن به بیرون از خانه و مکان‌های عمومی مراجعه کنید. اگر شما هم تمایل دارید که همراه با احساس لذت‌بخش شناورشدن در آب از خواص درمانی آن هم استفاده کنید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با مزایای این روش و نحوه انجام آن آشنا کنیم.

مزایای آب درمانی با جکوزی

 

کاهش دردهای عضلانی با آب درمانی در جکوزی

استفاده منظم از جکوزی ترموزا به شما کمک می‌کند تا دردهای جسمانی مثل کشش عضلات یا آرتروز خود را با جت‌های قدرتمند و آب گرم کاهش دهید. در واقع با نشستن در آب گرم بدن گرم می‌شود. این گرما گردش خون را تقویت کرده و باعث رقیق‌شدن رگ‌های خونی می‌شود. بنابراین، فشارخون کاهش پیدا می‌کند. همچنین سازوکار جکوزی ترموزا مثل جت‌های ماساژ و حباب‌های هوا گره‌های عضلانی را تسکین می‌دهد.

هیدروتراپی در جکوزی با ضربان قدرتمند جت‌ها به تسکین دردهای بعد از ورزش و کاهش اسید لاتیک در بدن کمک می‌کند. بنابراین، بعد از ورزش یا پیاده‌روی‌های طولانی می‌توانید با غوطه‌ورشدن در جکوزی ترموزا به ریکاوری بدن خود کمک کنید.

پاک‌سازی بدن با آب درمانی در جکوزی

یکی دیگر از مزایای آب درمانی در جکوزی‌های ترموزا پاک‌سازی بدن است. گرما به بازشدن منافذ باز پوست و دفع سموم از طریق آن‌ کمک می‌کند. درنتیجه پوستی شفاف و زیبا خواهید داشت. علاوه‌بر این، دمای آب گرم باعث افزایش تپش قلب و همچنین تسریع گردش خون و مایع لنفاوی می‌شود و از این طریق نیز به دفع سموم بدن کمک می‌کند.

پاک_سازی بدن با آب درمانی در جکوزی

احساس آرامش با آب درمانی در جکوزی

صدای دلنشین آب همراه با سازوکار جکوزی به بدن شما کمک می‌کند تا سطح استرس و اضطراب خود را کاهش دهد. همچنین آب گرم باعث بازتر‌شدن رگ‌های شما و بهبود گردش خون می‌شود. این عوامل ترشح آندورفین را در بدن افزایش داده و آرامش شما را بیشتر می‌کند.

بهبود خواب با آب درمانی در جکوزی

اگر دچار کم‌خوابی هستید، می‌توانید چند دقیقه قبل از خواب در جکوزی دراز بکشید. این کار ماهیچه‌ها و سیستم عصبی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا خواب راحت‌تری داشته باشید.

کاهش وزن با آب درمانی در جکوزی

ما به شما توصیه می‌کنیم که در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب برای لاغرشدن، از آب‌درمانی در وان جکوزی نیز استفاده کنید. نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که نیم‌ساعت نشستن در جکوزی به اندازه نیم‌ساعت پیاده روی، کالری‌سوزی دارد.

کاهش وزن با آب درمانی در جکوزی

تسکین آرتروز با آب درمانی در جکوزی

یکی دیگر از فواید استفاده از جکوزی‌های ترموزا، تسکین آرتروز است. آب گرم باعث افزایش جریان خون در عضلات و مفاصل سفت می‌شود که این ویژگی به مبتلایان به آرتریت کمک می‌کند تا بتوانند حرکات کششی را انجام دهند.

کنترل دیابت و مشکلات قلبی با آب درمانی در جکوزی

استفاده از هیدروتراپی با جکوزی به‌عنوان یک درمان تکمیلی در کنار دارو و اصلاح سبک زندگی، می‌تواند نقش بسیار موثری در کاهش سطح قندخون و تنظیم تپش قلب داشته باشد. بنابراین، اگر از چنین مشکلاتی رنج می‌برید، حتما جکوزی را امتحان کنید.

تکنیک‌های آب درمانی در خانه با جکوزی

تکنیک‌های مختلفی برای هیدروتراپی در خانه وجود دارد. در واقع آب در دماها و فشارهای مختلف یا در ترکیب با مواد دیگر خاصیت درمانی دارد. ما در ادامه 4 روش پرکاربرد را که شما با انجام آن می‌توانید از خواص آب ‌درمانی بهره‌مند شوید، توضیح می‌دهیم.

واتسو یا ماساژ در آب

این روش با دریافت ماساژ زیر آب انجام می‌شود. بنابر این، لازم نیست شما کار خاصی انجام دهید. کافی‌است درون آب شناور شوید، جت‌های جکوزی عضلات شما را تحریک می‌کند. به این ترتیب هم احساسی آرامش‌بخش را تجربه می‌کنید و هم از خواص درمانی جکوزی استفاده می‌کنید.

ورزش در آب

شناور‌بودن باعث کاهش فشار جاذبه روی بدن می‌شود. افراد مسن یا کسانی که دچار آسیب بدنی هستند، در جکوزی راحت‌تر از وضعیت عادی می‌توانند ورزش کنند و بدن خود را فعال نگه دارند. همچنین ورزش‌کاران برای انجام نرمش‌های کششی و گرم‌کردن عضلات قبل از یک ورزش طولانی از جکوزی استفاده می‌کنند.

مدیتیشن برای آب درمانی

هرچند مدیتیشن به‌عنوان هیدروتراپی محسوب نمی‌شود. اما مدیتیشن در جکوزی که یک محیط ساکت و آرام است، می‌تواند به تسکین دردها و ثبات ذهنی و روحی شما کمک کند.

آب درمانی کنتراست

در این روش از تغییر دمایی برای کاهش دردهای عضلانی و التهاب استفاده می‌شود. بنابراین، شما برای انجام آن باید توجه ویژه‌ای به زمان‌بندی داشته باشید. به‌طوری که باید در نهایت به آب‌کشی با آب سرد منتهی شود.

به‌عنوان مثال، اگر بخواهید از این روش بعد از ورزش استفاده کنید، باید به‌مدت 5 دقیقه بدن خود را با آب سرد یا کیسه آب سرد خنک کنید. بعد از آن 20 دقیقه در جکوزی قرار بگیرید تا عضلات شما گرم شده و درد آن تسکین یابد. در انتها نیز دوباره 5 دقیقه زیر دوش آب سر قرار بگیرید. توجه کنید که دمای آب نباید خیلی سرد یا داغ باشد. دما را طوری تنظیم کنید که فقط خنک یا گرم مطلوب باشد.

جمع‌بندی

آب درمانی در جکوزی خانگی ترموزا یک روش مؤثر و لذت‌بخش برای درمان مشکلاتی مثل درد عضلات، آرتروز، استرس و اضطراب، مشکلات قلبی، دیابت و مشکلات خواب است. همچنین برای پاک‌سازی بدن و کاهش وزن نیز می‌توانید از این روش در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید.

در حقیقت جکوزی به شما کمک می‌کند که یک سبک زندگی سالم را تجربه کنید و نه‌تنها از حس لذت‌بخش درازکشیدن در آب لذت ببرید، بلکه بدنی سالم و پرانرژی داشته باشید. برای استفاده از خواص درمانی جکوزی روش‌های مختلفی وجود دارد که از آن می‌توان به واتسو یا ماساژ در آب، ورزش در آب، مدیتیشن و آب‌درمانی کنتراست اشاره کرد.

اینستاگرام ترموزا

اینستاگرام ترموزا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *